کد خبر : 15281 / /
/

جیب کارمندان این هفته پرپول می‌شود؟/مبلغ عیدی کارمندان متاهل دو برابر عیدی بازنشستگان

عیدی بازنشستگان لشکری و کشوری و همینطور شاغلان دولتی هر ساله همراه با حقوق بهمن‌ماه به حساب این اشخاص واریز می‌شد. آیا امسال هم زمان واریزی مشابه سالهای گذشته است؟

جیب کارمندان این هفته پرپول می‌شود؟/مبلغ عیدی کارمندان متاهل دو برابر عیدی بازنشستگان

زمان دقیق واریز عیدی کارکنان مشخص است؟

عیدی بازنشستگان لشکری و کشوری و همینطور شاغلان دولتی هر ساله همراه با حقوق بهمن ماه به حساب این اشخاص واریز می‌شد. به همین دلیل انتظار می‌رود امسال هم عیدی کارمندان در هفته جاری و همزمان با واریز حقوق بهمن ماه برای این اشخاص پرداخت شود.

میزان عیدی کارمندان در سال ۱۳۹۸ تقریبا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. این مبلغ در سال گذشته ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. اما امسال تنها ۱۰۰ هزار تومان به مبلغ عیدی سال گذشته اضافه شده و به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی رسیده است. کارمندان و کارکنان دولت از این مبلغ اضافه حقوق به دلیل شرایط تورمی کنونی چندان رضایت ندارند.

میزان عیدی امسال چقدر است؟

محمدحسن زدا، سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی، بیان کرده که طبق قوانین کار افرادی که در کارخانه‌ها، موسسات و شرکت‌ها مشغول به کار هستند باید حداقل معادل دو ماه حقوق پایه و حداکثر سه ماه حقوق پایه عیدی دریافت کنند.

زدا معتقد است که شاغلانی که تابع قانون کار هستند نباید تنها میزان دریافتی‌شان را مورد توجه قرار دهند، در این خصوص باید به حقوق پایه توجه کرد. هم اکنون مبلغ عیدی کارمندان دولت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. طبق اعلام هیئت دولت، برای شاغلان متاهل این مبلغ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

کارمندانی هم که دارای فرزند هستند برای هر فرزند خانواده تقریبا ۱۵۰ هزار تومان دیگر هم به مبلغ عیدی افزوده خواهد شد. اما عیدی بازنشستگان یک مبلغ ثابت و معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. زمان واریزی مبلغ عیدی بازنشستگان توسط مسئولان سازمان تامین اجتماعی تعیین خواهد شد. این مبلغ از طرف سازمان تامین اجتماعی به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.