کد خبر : 15258 / /
/

بیشترین بستری‌های کرونا در این سن و سال هستند

رئیس بیمارستان کودکان اکبر مشهد گفت: ابتلا به امیکرون در نوزادان هم مشاهده می‌شود اما بیشترین میزان بستری کودکان بین اطفال یک تا پنج سال است.

بیشترین بستری‌های کرونا در این سن و سال هستند

 کرونا کدام گروه‌های سنی را بیشتر در معرض بستری شدن قرار داده است؟

دکتر محمدعلی جعفری اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد در این بازه سنی شدت عفونت و بیماری بالاتر است که همین موضوع منجر به بستری کودکان در بیمارستان می‌شود.

وی در خصوص علائم امیکرون در کودکان بیان کرد: بروز امیکرون در کودکان با ظاهر شدن علائم تنفسی و علائم گوارشی شروع می‌شود و علائم تنفسی آن با اشکال دیگر کرونا تفاوت زیادی ندارد. این علائم عمدتا به شکل آبریزش بینی، گلودرد، سرفه و در مواردی هم درگیری راه‌های هوایی و تنگی نفس است.

جعفری ادامه داد: ما به کودکانی با این علائم بیماری امیکرون را نسبت می دهیم. در حال حاضر به خاطر شیوع گسترده این بیماری و از آنجایی که این عفونت در پیک خود قرار دارد، هر کودکی که با این علائم به پزشک مراجعه کند، تشخیص اول برای او امیکرون خواهد بود.

رئیس بیمارستان کودکان اکبر مشهد در خصوص شدت عفونت در کودکان نسبت به بزرگسالان عنوان کرد: شدت عفونت در کودکان نسبت به بزرگسالان در مجموع کمتر است؛ مگر در کودکانی که به بیماری زمینه‌ای مبتلا باشند. در این دسته از کودکان شدت بیماری بیشتر خواهد بود.

جعفری اظهار کرد: به نظر می‌رسد میزان گرفتاری کودکان به امیکرون نسبت به پیک‌های قبلی کرونا بیشتر است که این موضوع نشان‌دهنده سرایت‌پذیری و سرعت انتشار بالای این سویه است. در حال حاضر نسبت به پیک‌های قبلی مراجعات بیشتری در سنین پایین‌تر مشاهده می‌شود.

وی در مورد میزان بستری کودکان و بزرگسالان مبتلا به امیکرون نیز گفت: بزرگسالان بیشتر از کودکان بستری می‌شوند. اینکه می‌گوییم گرفتاری در کودکان بیشتر است، نسبت به پیک‌های قبلی است اما همچنان عفونت با ویروس کرونا در تمام اشکال آن در بزرگسالان نسبت به کودکان از شدت بیشتری برخوردار است و موارد بستری هم در بزرگسالان بیشتر است.

رئیس بیمارستان کودکان اکبر مشهد خاطرنشان کرد: تفاوتی در سرعت شیوع امیکرون بین کودکان و بزرگسالان وجود ندارد. یکی از کانون‌های مهم انتشار کرونا دورهمی‌های خانوادگی است. در این دورهمی‌ها کودکان نزدیک‌تر و در معرض تماس بیشتری با بزرگسالان هستند. کودکان تحرک بیشتری دارند، گریه می‌کنند، می‌خندند، بی‌مهابا سرفه می‌کنند، ماسک نمی‌زنند و… که تمام این موارد باعث می‌شود آنان کانون مهم‌تری از لحاظ سرعت انتشار نسبت به بزرگسالان باشند.

جعفری در خصوص قرنطینه کودکان گفت: آنچه که در این خصوص در مطالعات و پژوهش‌های اخیر گفته شده، توصیه به قرنطینه حداقل پنج و برای احتیاط و اطمینان تا ۱۰ روز است ولی توصیه ما همان رعایت ۱۰ روز قرنطینه است.

ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.