کد خبر : 15194 / /
/

آخرین پیش بینی هواشناسی/بارش برف و باران در ۵ استان

ریزش برف و باران نواحی ساحلی دریای خزر، شمال غرب و غرب کشور را فرا می گیرد.استان‌هایی که از فردا ۲۸ بهمن شاهد بارش برف و باران هستند شاملند بر :آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرزو تهران.

 آخرین پیش بینی هواشناسی/بارش برف و باران در ۵ استان

 آخرین پیش بینی هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه بارشی برف و باران از فردا ۲۸ بهمن ماه وارد کشور خواهد شد.

 بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، بارش باران و برف و در آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و همچنین در شمال استان‌های همدان و مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

پنجشنبه در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور، افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. جمعه اکثر نقاط کشور جوی پایدار خواهند داشت.

از بعد از ظهر روز شنبه با ورود سامانه بارشی ابتدا در مناطق شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی آغاز می‌شود.

روز یکشنبه با تقویت و نفوذ بیشتر این سامانه، در نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور بارندگی و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 

پنجشنبه و جمعه ارتفاع موج در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش می‌یابد.

 وقوع طوفان در خلیج فارس

چندی پیش فرج‌الله شکوهی‌پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بررسی نقشه‌های هواشناسی گفت : از اوایل شب چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه و جمعه به سبب وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی، سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا حدودی مواج و متلاطم می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در برخی ساعات روی دریا به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج تا ۱.۵ متر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از اختلال موقت در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند./باشگاه خبرنگاران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.