کد خبر : 15177 / /
/

خبر خوش درباره افزایش حقوق ها در سال۱۴۰۱/ افزایش حقوق چه کسانی ۶۰ درصد است؟

حداقل حقوق معاف از مالیات در سال آینده مشخص شد، براساس اظهارات رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کسانی که حقوقشان از پنج میلیون تومان در ماه بیشتر است باید مالیات بپردازند.

خبر خوش درباره افزایش حقوق ها در سال۱۴۰۱/ افزایش حقوق چه کسانی ۶۰ درصد است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است. در پیشنویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سقف معافیت مالیاتی سالانه ۶۰ میلیون تومان تعیین شد.

کسانی که کل حقوق سالانه‌شان در سال کمتر از ۶۰ میلیون تومان باشد مالیاتی نمی‌پردازند، یعنی حقوق ماهانه پنج میلیون تومان اما بیشتر از آن مشمول مالیات می‌شود.

رئیس کمیسیون تلفیق نیز این موضوع را تایید کرده است و براساس اظهارات او، افرادی که حداقل ماهانه پنج میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف هستند.

از ۵ تا ۱۵ میلیون ۱۰ درصد مالیات می‌پردازند، مازاد ۱۵ تا ۲۵ میلیون ۱۵ درصد مالیات می‌پردازند و مازاد ۲۵ میلیون تا سقف ۷ برابر ۲۰ درصد مالیات می‌پردازند.

حاجی بابایی همچنین وعده داد که در سال آینده حقوق ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت نمی‌شود.

افزایش ۶۰ درصدی کف حقوق

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش ۶۰ درصدی حداقل حقوق اشاره کرد و گفت: پایین‌ترین میزان حقوق پنج میلیون تومان است. این عدد برای شاغلین پنج میلیون و ۶۰۰ و برای بازنشستگان پنج میلیون تومان است. بنابراین نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش حقوق داشتیم.(اقتصاد آنلاین)

جعفر قادری، دیگر عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده در این خصوص برای تجارت‌نیوز توضیح داد: کف حقوق در سال گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که براس سال آینده به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

او همچنین گفت: سقف حقوق هفت برابر این میزان است، یعنی ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان. مابقی سطوح حقوق نیز باید بین ۶۰ تا ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.