کد خبر : 15144 / /
/

شرط دولت برای برق رایگان مشترکان

سخنگوی صنعت برق شرایط مشمولان رایگان شدن تعرفه برق را اعلام کرد.

شرط دولت برای برق رایگان مشترکان

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اجرایی شدن تعرفه‌های برق در کشور، گفت: تعرفه‌های جدید بر اساس بند ۱ تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تعریف شده و این تعرفه‌ها برای مشترکانی که بیشتر از الگوی تعیین شده مصرف برق داشته باشند، تغییر خواهد کرد.

وی افزود: الگوی تعیین شده در ماه‌های غیر گرم ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه و برای مناطق عادی در ماه‌های گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در مناطق گرمسیری این عدد ۱۰ برابر می‌شود که ۳ هزار کیلووات ساعت است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: ۷۵ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف برق هستند و صرفا همان ۲۵ درصد باقی مانده مصرف برق‌شان بیش از الگوهای تعریف شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در تعرفه‌های جدید یارانه مشترکان پرمصرف کاهش می‌یابد، خاطر نشان کرد: کسانی که میزان مصرفشان ۵۰ درصد کمتر از الگوی هر منطقه باشد و یا تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) باشند می توانند به صورت رایگان برق دریافت کنند./ تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.