کد خبر : 15136 / /
/

خبر مهم /یارانه این خانوار ها از بهمن زیاد می شود

سخنگوی صنعت برق شرایط مشمولان رایگان شدن تعرفه برق را اعلام کرد.

خبر مهم /یارانه این خانوار ها از بهمن زیاد می شود

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اجرایی شدن تعرفه‌های برق در کشور، گفت: تعرفه‌های جدید بر اساس بند 1 تبصره 8 قانون بودجه 1400 تعریف شده و این تعرفه‌ها برای مشترکانی که بیشتر از الگوی تعیین شده مصرف برق داشته باشند، تغییر خواهد کرد.

وی افزود: الگوی تعیین شده در ماه‌های غیر گرم 200 کیلووات ساعت در ماه و برای مناطق عادی در ماه‌های گرم 300 کیلووات ساعت است و در مناطق گرمسیری این عدد 10 برابر می‌شود که 3 هزار کیلووات ساعت است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: 75 درصد مشترکان زیر الگوی مصرف برق هستند و صرفا همان 25 درصد باقی مانده مصرف برق‌شان بیش از الگو‌های تعریف شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در تعرفه‌های جدید یارانه مشترکان پرمصرف کاهش می‌یابد، خاطر نشان کرد: کسانی که میزان مصرفشان 50 درصد کمتر از الگوی هر منطقه باشد و یا تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) باشند می توانند به صورت رایگان برق دریافت کنند./تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.