کد خبر : 15078 / /
/

توزیع هوشمند گوشت قرمز در این استان ها

یک مقام مسئول گفت: توزیع هوشمند گوشت گوساله و گوسفند منجمد بسته بندی شده از امروز در مراکز ۲۲ استان کشور آغاز می‌شود.

توزیع هوشمند گوشت قرمز در این استان ها

 به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این مطلب گفت: از روز پنج شنبه گذشته در پی آخرین مصوبه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، توزیع گوشت گوساله منجمد نیز با قیمت ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان در هر کیلوگرم و گوشت گوسفندی منجمد با قیمت ۱۰۵ هزار تومان در هر کیلوگرم در بسته‌هایی با وزن ۲ تا ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم از طریق سامانه بازرگام در تهران آغاز شد و از امروز نیز در ۲۲ مرکز استان عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: توزیع هوشمند گوشت قرمز، زیر قیمت مصوب تنظیم بازار و به صورت رایگان در درب منازل صورت می‌گیرد

شاه میری با بیان اینکه توزیع هوشمند گوشت قرمز بسته بندی شده در هشت استان ایلام، زنجان، مرکزی، خراسان جنوبی، بوشهر، کرمان، لرستان و مازندران هنوز آغاز نشده است، پیش بینی کرد از روز یکشنبه آینده، تمام استان‌های کشور تحت پوشش عرضه هوشمند قرار گیرند.

وی در همین حال از عرضه هوشمند گوشت قرمز در بسته‌های کوچک نیز خبر داد و گفت: با اتخاذ تمهیداتی، توزیع هوشمند گوشت گوساله و گوسفند با کیفیت در بسته‌های نیم کیلویی بدون چربی و استخوان، بسته‌های یک کیلویی و دو کیلویی برای پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان متناسب با قدرت خریدشان به زودی شروع می‌شود.یش

ظرفیت ۵۰ درصدی توزیع هوشمند محصولات

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: در حال حاضر ۵ درصد نیاز مردم به صورت هوشمند و از طریق سامانه انجام می‌گیرد، اما این ظرفیت با توجه به موجودی کالاهای کشاورزی و آماده سازی زیرساخت‌ها می‌تواند تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی نبود باور در مصرف کنندگان در مورد تحویل کالای باکیفیت و کمتر از قیمت بازار با تحویل رایگان، حجم کم تبلیغات و اطلاع رسانی را از دلایل عمده پایین بودن عرضه هوشمند محصولات کشاورزی دانست و اذعان داشت: این در حالی است که ما در عرضه هوشمند، کیفیت کالاهای کشاورزی را تضمین می‌کنیم و در صورت عدم رضایت مصرف کننده محصول باز می‌گردد.

شاه میری درباره عرضه هوشمند برنج توضیح داد: برنج خارجی تایلندی، هندی و پاکستانی در کل کشور و برنج ایرانی شیرودی در سطح ایران، برنج ایرانی فجر در استان‌ها تهران و یزد و برنج هاشمی در استان تهران از طریق سامانه‌های هوشمند عرضه می‌شود.

وی افزود: عرضه هوشمند هر کیلو گرم برنج شیرودی با قیمت ۴۲ هزار تومان، برنج فجر ۳۶ هزار تومان و برنج هاشمی ۵۶ هزار تومان صورت می‌گیرد.

شاه میری ادامه داد: برای جلوگیری از انبار کردن برنج در منازل، به ازای هر شماره موبایل برای سفارش، ماهانه ۱۰ کیلو گرم برنج عرضه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه گوشت قرمز، برنج، روغن، قند، شکر، مرغ، تخم مرغ، سیب زمینی از طریق سامانه‌های هوشمند عرضه می‌شود، گفت: سه رقم میوه شب عید شامل سیب، پرتقال و کیوی نیز به صورت هوشمند عرضه می‌شود ضمن آنکه قصد داریم حبوبات را به سبد عرضه هوشمند اضافه کنیم.

شاه میری اظهار داشت: ۵۰ درصد توزیع میوه شب عید را به صورت هوشمند انجام خواهیم داد.

شاه میری توزیع هوشمند کالاهای کشاورزی را در کنترل قیمت‌ها در بازار مؤثر دانست و اظهار داشت: با عرضه مستقیم مرغ، تخم مرغ و سیب زمینی روند صعودی قیمت‌ها متوقف و قیمت این محصولات در بازار متعادل شد.

تاکید کرد: التهاب بازار به دلیل کمبود کالاهای کشاورزی نیست بلکه به دلیل حاشیه سازی، سوداگری و سودجویی است.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: اکنون سامانه بازرگام برای تحویل رایگان در درب منزل ۱۰۰ درصد فعال است و سامانه دیجی کالا و اسنپ نیز به طور محدود در عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی با ما همکاری می‌کنند./مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.