کد خبر : 15065 / /
/

تخصصی ترین مرکز مشاوره تحصیلی و دانشگاهی

مشاوره تحصیلی در همه مقاطع و در هر زمینه ای بسیار مهم و حیاطی می باشد به طوری که امروزه با پیشرفت بسیار زیاد و بالا رفتن سطح زندگی افراد وقت کمتری برای انجام کارهای خود دارند. از این رو اشتباه در امور تحصیلی در برخی اوقات ممکن است جبران ناپذیر باشد و امروزه بسیاری از خانواده ها درگیر آزمون های تیزهوشان و با کنکور فرزندانشان می باشند و فرصت برای مشاوره تحصیلی مدرسه، دانشگاهی و نظام وظیفه حضوری ندارند و به همین دلیل است که برای این افراد مشاوره تحصیلی آنلاین یا تلفنی میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

مشاوره تحصیلی چیست؟

مشاوره تحصیلی یک فرایند توسعه ای است که در آن دانش آموزان و مشاوران تحصیلی مشارکت می کنند و بر کمک به دانش آموزان و دانشجویان برای دستیابی به اهداف تحصیلی، شخصی و شغلی تمرکز دارد. فعالیتهای انجام شده در این فرایند نه دفتری و نه معامله ای است بلکه در طول این رابطه، برنامه های آموزشی دانش آموزان تدوین می شود، پتانسیل های آنها محقق می شود و اهداف زندگی/ آموزشی/ شغلی روشن می شود. در حالی که هم دانش آموزان و هم مشاوران مسئول مشارکت فعال در فرایند مشاوره تحصیلی هستند، دانشجویان مسئول تصمیم گیری در مورد برنامه های آموزشی و شغلی خود هستند .

اهمیت و لزوم مراجعه به مشاوره تحصیلی

گاهی اوقات به دلایل ساده‌ای افراد نمی‌توانند در سیستم آموزشی بازدهی مناسبی داشته باشند و همواره نمرات پایینی کسب می‌کنند. این در حالی است که اگر مشکل آن‌ها به درستی بررسی شود ممکن است با ایجاد تغییراتی کوچک به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کنند. برای مثال درگیری با اضطراب زیاد، عدم آگاهی از شیوه‌های درست مطالعه، حواسپرتی و مسائلی از این قبیل در اکثر موارد مسئول افت تحصیلی دانش آموزان هستند؛ اما بیشتر اوقات این مشکلات شناسایی نمی‌شوند و به مرور زمان نمرات تحصیلی کم؛ اعتماد به نفس فرد را نیز کاهش داده و منجر به آسیب‌های بزرگ‌تری در زندگی فرد می‌شوند.

از همین رو بسیار اهمیت دارد که به موقع برای رفع مشکلات تحصیلی خود یا فرزندانتان اقدام کنید و بتوانید به بینش بالاتری در مورد سطح عملکرد خود برسید. علاوه بر این مشاوره تحصیلی به شما کمک می‌کند تا استعدادهایتان را کشف و شناسایی کنید و در مسیری قدم بردارید که بیش از همه می‌توانید در آن به موفقیت دست یابید. در نتیجه یک مشاور خوب در مسیر آموزش می‌تواند حتی در آینده شما و سطح رضایت کلیتان از زندگی تأثیر بسزایی بگذارد.

مشاوره تحصیلی و دانشگاهی

مسئولیت های اصلی مشاوران تحصیلی

مشاوران تحصیلی نقش مهمی در تمام مراحل درسی و شخصی دانش آموزان دارند و به آنها کمک می کنند در شرایط نامساعد بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

مشاوران تحصیلی دانش آموزان را برای درس خواندن تشویق می کنند، و سعی می کنند با ورود به مشکلات شخصی و درسی دانش آموزان، آنها را حمایت کرده و در حل ین مشکلات به آنها کمک کنند.

اکثر مشاوران تحصیلی که در مدارس کار میکنند، با مسئولین مدرسه، معلمان، والدین و روانشناسان در ارتباط هستند و سعی می کنند از نظرات و مشورت های آنان، در پیشرفت دانش آموزان کمک کنند.

این مشاوران تحصیلی راهنمایی های جامع و با استفاده از پشتیبانی های مختلف، سعی می کنند به دانش آموزان کمک کنند تا در کلاس درس موفق عمل کنند. شایع ترین مشکلات دانش آموزان شامل اضطراب، زندگی شخصی، مشکل در درس خواندن، مدیریت استرس و مشکلات عاطفی گوناگون است.

علاوه بر اینها، مشاوران وظیفه ی کنترل فعالیت های درسی دانش آموزان را نیز به عهده داشته و موظف اند به آنها درباره ریسک هایی که در امور درسی متوجه آنها هست، هشدار دهند.

آنها اکثرا در خصوص برنامه ریزی های درسی، مشخص کردن اهداف و سازماندهی زندگی آنها، به نحوی که بتوانند اهداف درسی مد نظر خود، و خروجی که برای آن تلاش می کنند، برنامه ریزی های مناسبی خواهند در نظر خواهند گرفت. هدف اصلی مشاوران تحصیلی کمک به دانشجویان و دانش آموزان در مراحل سخت درس خواندن و برخورد با مشکلات است. در واقع آن ها با صحبت کردن با مراجعین خود به عمق مسائل و مشکلات آن ها پی خواهند برد و باحمایت کردن از آنها و در اختیار گذاشتن بهترین راه حل ها  می توانند به رفع سریع مشکلات مراجعین خود کمک کنند.

  • از جمله مواردی که با کمک مشاوره تحصیلی حل خواهد شد:

۱.بالا بردن اعتماد به نفس

۲. مدیریت کردن وقت

۳. روش های بهتر یادگیری

۴. درمان اختلال های یادگیری

۵. از بین بردن استرس و اضطراب های درس و امتحان

۶. از بین بردن فراموشی مطالب ۷.داشتن ارتباط بهتر با همکلاسی ها و استادان

مشاوره تحصیلی دانشگاهی‌

در مجموعه دانش گذاران خدمات تخصصی از کاردانی تا کارشناسی برای داوطلبان وجود دارد. زیرا در هر مرحله و هر مقطع فرد با مشکلات خاصی روبه رو می شود. از این رو احتیاج به آموزش های لازمه و مهارت های خاصی دارد تا بتواند به بهترین نتیجه ممکنه دست پیدا کند. این مشاوره تحصیلی دانشگاهی به داوطلب کمک می کند اگر در انتخاب رشته خود دچار مشکل شد و یا رشته ای را انتخاب کرد که مطابق با علایق او نبود، مشاوره نکاتی را آموزش می دهد تا فرد خود را با رشته انتخابی وقف دهد و یا شخص را با مراحل تغییر رشته آشنا می کند. یکی از کمک ها و خدمات دیگر مشاوره تحصیلی دانشگاهی این است که اگر شخصی چنانچه با رشته خود و یا اینده شغلی نامناسب رشته خود بعد از فارق التحصیلی دغدغه و نگرانی هایی دارد، کاری می کند تا بتواند به آنچه در سر داشته و جزو اهدافش می باشد برسد. خدمات دیگر این مشاوره در ارتباط با اشخاصی می باشد که مشکل عاطفی دارند و یا با خانواده خود دچار مشکل هستند.

مشاوره تحصیلی و دانشگاهی

مشاور تحصیلی چه کاری انجام می دهد؟

مشاوران آموزشی با دانش آموزان در تمام سنین در مورد موضوعات خاص موفقیت علمی ، شغلی و حرفه ای خود همکاری می کنند. در حالی که بسیاری از مشاوران جوان و مددکاران اجتماعی در مدارس مشغول به کار هستند، این متخصصان بر موضوعات مختلفی تمرکز می کنند. مشاوران آموزشی از اطلاعات دقیق و تخصصی تری برخوردار هستند. آنها موانع موفقیت بسیاری از دانش آموزان را درک می کنند. ناتوانی در یادگیری، عدم انگیزه، موانع زبانی، عدم پاسخگویی، اضطراب امتحان و موارد بیشماری که دانش آموزان را از دستیابی به پتانسیل تحصیلی خود باز می دارد. آنها همچنین به طور معمول دانش دقیقی از معلمان، موضوعات و منابع خاص در دسترس جهت کمک به پیشرفت دانش آموزان دارند.

مشاوران آموزشی به طور کلی آموزش داده می شوند تا مسائل را در رفتار یک شخص مشاهده کنند. به عنوان مثال روش استاندارد برای آموزش ابتدایی و راهنمایی مانند این است معلم متوجه خواهد شد که نمرات دانش آموز در حال سقوط است و آنها در کلاس فعال نیستند، به نظر می رسد که ترکیبی یا جدا هستند. معلم از دانش آموز سوال می کند و سپس با مشاور مشورت می کند. پس از آن خانواده برای ملاقات با دانش آموز و مشاور دعوت می شوند. در آن مرحله به دانش آموز و همچنین والدین فرصت داده می شود نگرانی های خود را ابراز کنند. مشاور تحصیلی مسئول ارائه برنامه ها و اجرای برنامه ها برای کمک به دانش آموز در رفع مشکلات است.

همچنین مشاوران آموزشی در برنامه های دانشگاهی و حرفه ای قرار می گیرند که از نظر آنها دانش آموزان می توانند از آنها سود ببرند. آنها درباره دانشگاهها، مدارس تجارت و سایر فرصتهای حرفه ای اطلاعاتی دارند که دانش آموزان ممکن است در از آن آگاه نباشند و همچنین اینکه دانش آموز چگونه می تواند شانس پذیرش خود را در چنین برنامه هایی افزایش دهد.

مشاوران آموزشی به طور معمول حمایت عاطفی یا روانی فراتر از همدردی استاندارد و تأیید عوامل استرس زا مربوط به زندگی دانشگاهی ارائه نمی دهند. مشاوران آموزشی ممکن است در کنار سایر مشاوران و متخصصان بهداشت روان کار کنند اما تمرکز اصلی آنها بر موفقیت تحصیلی و شغلی دانش آموزان است نه بهبود عاطفی آنها.

به طور کلی نقش  مشاور تحصیلی یک تجربه خوب و پرتحرک است زیرا فراتر از نظارت بر آموزش دانش آموز است.

چرا ما به مشاوره تحصیلی نیاز داریم؟

بسیاری از افراد ممکن است این سوال را بپرسند که چرا ما به مشاوره تحصیلی نیاز داریم؟ واقعیت این است که مشاوران آموزشی نقش بسیار مهمی در زندگی دانش آموزان دارند. این که  آنها در یک مدرسه ابتدایی، دبیرستان و یا حتی دانشگاه مشغول به کار هستند، نمی توان گفت این افراد به اندازه کافی مهم هستند. مشاوره تحصیلی فراتر از برنامه ریزی کلاس ها و تغییر دادن مقالات به دانش آموزان کمک می کنند. این نوع ایدئولوژی نمی تواند دورتر از حقیقت باشد.

مشاوران آموزشی نقش مهمی به عنوان اعضا و رهبران تیم آموزش ایفا می کنند. مهم نیست که این برنامه برای یک دبیرستان یا دانشکده باشد، مشاوران آموزش راهنمائی هایی را برای دانش آموزان در سطوح مهم مانند پیشرفت شخصی، پیشرفت تحصیلی و حتی پیشرفت شغلی فراهم می کنند. علاوه بر این برای ایجاد یک محیط یادگیری قابل هدایت، مشاوران آموزشی غالباً در کنار اعضای هیئت علمی و رهبران ارشد مدرسه یا دانشگاهی که در آن مشغول به کار هستند فعالیت می کنند. ناگفته پیداست، مشاوران آموزش نقش مهمی در سیستم آموزشی بازی می کنند.

بدون  مشاوره تحصیلی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی بدون داشتن منبع حرفه ای که می توانند به آن اعتماد کنند تنها خواهند ماند.  مشاوران آموزشی متخصص در زمینه خود هستند، آنها مهارت و دانش لازم را برای تهیه راه حلهای مؤثر آموزشی دارند. این راه حل کمک به دانش آموز است تا بتواند بهترین دانشکده را که برای تحصیل آنها مناسب تر است، تعیین کند یا جهت کمک به یک مشکل دانشجویی ایجاد شده به خاطر یک مسئله رفتاری، مشاوران آموزشی حاضر به کمک هستند. این افراد اختصاصی واقعاً کار در حال تغییر زندگی را انجام می دهند. مشاوران آموزشی تأثیر باورنکردنی بر یک دانش آموز در یک لحظه دارند.

مشاوره تحصیلی و دانشگاهی

مشاوره تحصیلی تلفنی و مزیت‌های آن

مشاوره تحصیلی تلفنی از جمله خدمات مشاوره و روانشناسی است که امکان حمایت و پشتیبانی دائمی را برای محصلان فراهم می‌کند. در نتیجه شما به کمک این روش می‌توانید همواره با مشاور خود در ارتباط باشید و از هر جایی با او تماس بگیرید. از آنجایی که مراجعه حضوری در بسیاری از مواقع بسیار وقت گیر است و این مسئله به خصوص برای دانشجویان بسیار اهمیت دارد، دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی این مانع را از میان برداشته و به افراد کمک می‌کند تا بتوانند با صرف کم‌ترین وقت و هزینه خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

سخن پایانی

اکثر متخصصان موفق اهداف شغلی خود را به طور کامل به تنهایی به پایان نمی رساندند و یک مشاور علمی معمولاً عضوی از تیم است که برای راهنمایی در طول سال‌های دانشگاه روی آن‌ها می‌شود حساب کرد. ما در آکادمی دانش گذاران از مشاورین تحصیلی متخصص برخوردار هستیم و بیشتر این مشاوران توسط رشته تحصیلی خود به دانشجویان اختصاص داده می شوند و مشاوران احتمالاً در سیاست ها و برنامه های بخش های خاص تبحر دارند.

اگر قصد دارید بهترین نتیجه را از رشته تحصیلی خود بگیرید و موفقیت های پی در پی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم با مشاوران تحصیلی با تجربه ما در دانش گذاران تماس حاصل نمایید و آگاهانه قدم بردارید.

 

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.