کد خبر : 14883 / /
/

احتمال تزریق دز چهارم واکسن وجود دارد؟

یک متخصص ویروس شناسی گفت: با توجه به شرایط همه‌گیری ممکن است حتی از تزریق دز چهارم واکسن هم عبور کنیم و دزهای بعدی هم لازم باشد.

احتمال تزریق دز چهارم واکسن وجود دارد؟

با توجه به گسترش سویه‌های جدید از کرونا آیا تزریق هرساله واکسن جزئی از زندگی‌هایمان می‌شود؟

به نقل از ایسنا علیرضا ناجی، گفت: واکسن‌های یادآور ممکن است عوارض واکسن‌های دز یک و دو را داشته باشد. در صورت بروز عوارض پس از تزریق واکسن می‌توان با مصرف مسکن‌ها آن را درمان کرد.

وی افزود: کسانی که بنظر می‌رسد ایمنی دارند نیز ممکن است مجددا به ویروس آلوده شوند؛ اما خوشبختانه مطالعات نشان داده است که حتی تزریق یک دز واکسن می‌تواند تا حد زیادی از بروز بیماری‌های شدید، بستری شدن و مرگ و میر جلوگیری کند.

ناجی درباره احتمال نیاز به تزریق دز چهارم واکسن کرونا، بیان کرد: ممکن است حتی از تزریق دز چهارم هم عبور کنیم و دزهای بعدی هم لازم باشد؛ همه‌ اینها وابسته به این است که کرونا در دنیا چه عملکردی از خود نشان دهد.

می‌دانیم که ایمنی حاصل از واکسن‌ها همیشگی نیستند و در حال حاضر دز چهارم برای تمام افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، توصیه می‌شود. حتی برخی کشورها مطالعاتی در این زمینه داشتند و مثلا برای گروه‌هایی مثل کادر درمان تزریق دز چهارم را توصیه می‌کنند؛ ولی فعلا دز چهارم بیشتر برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، توصیه می‌شود.

بنابر اعلام کانال خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در پایان تاکید کرد: درمان کرونا برای تمام سویه‌ها وابسته به علائم بالینی فرد و شواهدی است که پزشک معالج بر  آن اساس بیماری را طبقه بندی می‌کند.

همچنین روز گذشته معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در پیش‌بینی از شرایط کرونای اُمیکرون در کشور طی روزهای پیش‌رو گفت: احتمال می‌دهم که در پایان هفته آینده، هفته بسیار ملتهبی را از نظر شدت افراد مبتلا داشته باشیم البته برخی نیز معتقدند شاید از دو هفته دیگر با این موضوع روبه‌رو شویم. به گفته کمال حیدری در حال حاضر آمار بستری‌ها حدود سه برابر روزهای قبل است و در هفته آینده شاهد افزایش تصاعدی بستری‌ها در مراکز بهداشتی و درمانی خواهیم بود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.