کد خبر : 14862 / /
/

هشدار کرونایی برای هفته آینده/قوانین جدید پروازها و مترو

کمال حیدری، معاون وزیر بهداشت پیش‌بینی کرد که هفته آینده، هفته بسیار ملتهبی از نظر شدت ابتلا به ویروس کرونای «ز» خواهد بود.

هشدار کرونایی برای هفته آینده/قوانین جدید پروازها و مترو

با توجه به افزایش آمار مبتلایان به سویه جدید کرونا آیا هفته‌های آتی شرایط خطرناکی را رقم می‌زنند؟

به نقل از دنیای اقتصاد، همزمان با افزایش آمار ابتلا، بستری و مرگ‌های کرونا یی در کشور، روز گذشته اپلیکیشن ماسک وابسته به وزارت بهداشت در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار تعطیلی ادارات، بانک‌ها و فعالیت‌های غیرضروری در شهرهای قرمز به مدت یک هفته شد. ماسک که تا هفته پیش مسوولیت اعلام رنگ‌بندی کرونایی کشور را برعهده داشت، در این نامه با اشاره به تعطیلی گسترده شهرهای قرمز در خیز سوم کرونا در (آبان و آذر ۹۹) و تجربه کنترل این ویروس سرکش در این تعطیلی نوشت: این تعطیلی توانست تنها ظرف ۹ روز پس از تعطیلی، روند بستری در شهرهای قرمز را نزولی کند. این امر، از بستری حدود ۵۰ هزار نفر و مرگ حدود ۷۵۰۰ نفر از هم‌میهنان جلوگیری کرد.

ماسک در ادامه نامه خود خطاب به رئیس‌جمهوری همچنین تصریح کرده است، در خیز پنجم بیش از یک میلیون نفر بستری شدند و طبق آمار رسمی بیش از ۵۰ هزار نفر جان باختند.

هفته آینده؛ هفته ملتهب کرونایی

در کنار نامه ماسک به رئیس‌جمهوری، روز گذشته معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در پیش‌بینی از شرایط کرونای اُمیکرون در کشور طی روزهای پیش‌رو گفت: احتمال می‌دهم که در پایان هفته آینده، هفته بسیار ملتهبی را از نظر شدت افراد مبتلا داشته باشیم البته برخی نیز معتقدند شاید از دو هفته دیگر با این موضوع روبه‌رو شویم. به گفته کمال حیدری در حال حاضر آمار بستری‌ها حدود سه برابر روزهای قبل است و در هفته آینده شاهد افزایش تصاعدی بستری‌ها در مراکز بهداشتی و درمانی خواهیم بود.

ابتلای زیاد سنین زیر ۱۲ سال

حیدری ضمن ابراز نگرانی از ابتلای کودکان در سویه کرونای اُمیکرون گفت: حدود ۲۰ درصد بستری‌شدگان در سویه اُمیکرون زیر ۱۸ سال بوده‌اند. ازسوی دیگر رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان درگفت‌وگو با «ایسنا»‌ با بیان اینکه در همه سنین کودکان از نوزاد گرفته تا سنین نزدیک بلوغ مراجعات کرونایی داشته‌ایم، گفت: البته در سنین زیر ۱۲ سال بیشترین تعداد مراجعات کرونایی را داریم که به دلیل افزایش بیماری در این سنین در جامعه است.

قوانین جدید پروازها و مترو

درهمین حال روز گذشته حسن خوشخو، سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری پروتکل‌ها و شرایط جدید برای سفرهای هوایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است را تشریح کرد. به گزارش «ایسنا» وی افزود: بر این اساس ظرفیت پذیرش مسافر در پروازهای داخلی تا ۶۰ درصد باید کاهش پیدا کند و همه مسافران و گروه پروازی به استفاده از ماسک در حین پرواز ملزم شدند که البته این پروتکل بیشتر تاکید بر اجرای همان پروتکل‌هایی است که تا امروز اجرا می‌شدند. به گفته او کاهش ظرفیت پذیرش مسافر تا ۶۰ درصد تا دو هفته آینده اجرا خواهد شد. خوشخو همچنین تاکید کرد: داشتن کارت واکسن برای انجام پروازهای داخلی و خارجی الزامی است و همه مسافران باید هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده باشند در غیر این صورت بر اساس پروتکل‌های ابلاغیه برای اینکه بتوانند از این خدمات استفاده کنند باید تست منفی پی‌سی‌آر ارائه دهند. مهدی شایسته‌اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز روز گذشته اعلام کرد از ورود افراد فاقد ماسک و واکسن نزده به مترو جلوگیری می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.