کد خبر : 14813 / /
/

سفر به این استان ها ممنوع شد

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که تعطیلات پایان هفته زمان مناسبی برای سفر به استان‌های شمالی و شمال‌غربی کشور نیست.

سفر به این استان ها ممنوع شد

سرهنگ احمد شیرانی  با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از وضعیت جوی کشو در روزهای پنجشنبه و جمعه گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی از روز پنجشنبه این هفته ۲۱ بهمن تا روز دوشنبه ۲۵ بهمن بارش برف و باران ، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در اکثر استانهای کشور پیش بینی شده است. از این رو شرایط مناسبی در پایان این هفته برای مسافرت در جادهای کشور خصوصا در استانهای شمالی و غربی کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در جاده های کشور به علت برودت و بارش باران و برف و وزش باد شدید شرایط متفاوتی ایجاد می‌شود، گفت: در این شرایط توصیه پلیس پرهیز از سفرهای غیرضروری است. همچنین  در صورت ضرورت حتما رانندگان باید با پیش بینی و آمادگی لازم در جاده قرار گیرند. اطمینان از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ ها ، مه شکن  و همراه داشتن زنجیر چرخ از جمله این موارد است.

به گفته رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی، برای جاده های استان های ساحلی جنوبی نیز پیش بینی شده که شدت وزش باد باعث بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان خواهد شد

شیرانی اضافه کرد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها، رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است، رانندگی کنند.

وی درباره دلایل تصادفات رانندگی در هفته جاری نیز گفت: در بررسی تصادفات مهمه چند روز گذشته در جاده ها، تخلف سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ از خط وسط راه از مهمترین علل حوادث بوده است. ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.