کد خبر : 14763 / /
/

وزارت علوم تکلیف دانشجویان را مشخص کرد

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از سرگیری آموزش حضوری با جدیت در وزارت علوم دنبال می‌شود و برگزاری واحدهای درسی عملی و امتحانات پایان ترم قطعا حضوری است.

وزارت علوم تکلیف دانشجویان را مشخص کرد

علی خاکی‌صدیق در اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های معین استان‌ها (دانشگاه‌های مراکز استان‌ها) با اشاره به اینکه فرصت زیادی برای برنامه‌ریزی نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال دوم وجود دارد؛ گفت قطعاً این امتحانات حضوری برگزار می‌شود و دانشگاه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که حوزه‌های آزمون دروس با تراکم جمعیت کمتری مواجه باشد و در این راستا طولانی کردن ایام برگزاری امتحانات به ما کمک می‌کند.

وی افزود: برگزاری حضوری کلاس‌های عملی در زمان شیوع کرونا در دانشگاه‌ها تجربه شده است و این مهم با برنامه‌ریزی نحوه و زمان حضور دانشجویان در آزمایشگاه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این امکان وجود دارد.

معاون آموزشی وزیر علوم با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط متفاوت و مختلف استان‌ها امکان برگزاری حضوری کلاس‌های درس در همه استان‌ها میسر نیست گفت: دلیلی برای برگزاری مجازی همه کلاس‌های درس نیست و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که حتماً تعدادی از دروس به شکل حضوری و برخی نیز به صورت آنلاین ارائه شود.

وی ارائه دروس به شکل ترکیبی و استفاده از تجربیات آموزش الکترونیک در دوران کرونا را بسیار مهم دانست و گفت: منظور از حضوری شدن دانشگاه‌ها بازگشت به شرایط پیش از بهمن ۹۸ نیست و قطعاً باید از روش آموزش ترکیبی و مزایای آموزش الکترونیک و تولیدات درسی آنلاین همچنان بهره‌مند باشیم.

خاکی‌صدیق با بیان اینکه وزارت علوم به برخی از دشواری‌های دانشگاه‌ها در زمینه آموزش حضوری مانند مباحث خوابگاهی، تغذیه، حضور اعضای هیئت علمی و تأثیرات روانی دوران کرونا در دانشگاه‌ها آشنا هستند، گفت: لکن محوریت از سرگیری آموزش حضوری با رعایت شرایط هر استان است.

معاون آموزشی وزیر علوم بر حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در محیط دانشگاه تاکید کرد و گفت: حتی در استان‌هایی که امکان برگزاری کلاس حضوری وجود ندارد، اعضای هیأت علمی باید در محل فعالیت خود حضور داشته باشند و از محل دانشگاه، آموزش‌های آنلاین و الکترونیکی خود را ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه شرایط شیوع کرونا در استان‌های مختلف متفاوت است، گفت: معاونان آموزشی معین در شوراهای استانی با مراکز تصمیم‌گیر استانی و از همه مهمتر ستاد ملی کرونا در استان‌ها هماهنگ باشند و با توجه به دستورات و مصوبات این ستاد نسبت به از سرگیری آموزش حضوری اقدام کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم تأکید کرد: بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی که این معاونت در زمان کرونا ابلاغ کرده است، همچنان به قوت خود باقی است و دانشگاه‌ها می‌توانند از تسهیلات آموزشی این مقررات استفاده کنند.

 مهر

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.