کد خبر : 14505 / /
/

سرکرده جدید داعش کشته شد؟

پس از عملیات دیشب آمریکا در ادلب سوریه برخی منابع معارض احتمال دادند که در حمله آمریکا، سرکرده جدید داعش کشته شده باشد.

سرکرده جدید داعش کشته شد؟

پایگاه خبری شبکه «اورینت» -نزدیک به معارضان- به نقل از منابع میدانی احتمال داد که «عبدالله قرداش» معروف به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش در حمله بامدادی آمریکا کشته شده باشد. شبکه سعودی «الحدث» نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که فردی که در عملیات بامدادی آمریکا هدف حمله قرار گرفت، سرکرده جدید داعش بوده است.

با این حال، «رامی عبدالرحمن» مدیر وبگاه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- در گفت‌وگو با شبکه «فرانس ۲۴» گفت که در حمله آمریکا یکی از مقامات رده‌اول سازمان القاعده هدف قرار گرفته؛ اما اینکه او کشته شده است یا خیر هنوز معلوم نیست.

شبکه الحدث لحظاتی پس از گزارش نخست خود اضافه کرد که نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای تا سه ساعت دیگر مشخص خواهد کرد که آیا ابو ابراهیم القرشی در این حمله کشته شده یا خیر.

منابع رسانه‌ای، بامداد امروز، از هلی‌برن نظامیان آمریکایی در حومه شمالی ادلب و کشته شدن دست‌کم سیزده نفر از جمله چند زن و کودک خبر دادند. خبرنگار «الجزیره» در این خصوص گزارش داد که بالگردهای ائتلاف آمریکایی، شب گذشته بر فراز مناطق «أطمه» و «دیر بلوط» در حومه شمالی ادلب پرواز کردند و با انجام هلی‌برن در اطراف شهرک اطمه ده نفر از جمله هفت کودک کشته شدند.

بنا بر گزارش‌ها، این عملیات سه ساعت به طول انجامیده و پس از پایان، بالگردهای ائتلاف وارد اراضی ترکیه شدند. پهپادهای ائتلاف بین‌المللی پس از عقب‌نشینی بالگردها، محل عملیات صورت گرفته را هدف قرار دادند.

این اولین بار نیست که آمریکا در عملیات خود غیرنظامیان سوری را به خاک و خون می‌کشد. «فضل عبد الغنی» مدیر وبگاه سازمان موسوم به «الشبکه السوریه لحقوق الانسان» (نزدیک به معارضان) پیشتر در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عربی۲۱» از جنایت‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه پرده برداشته بود.

فضل عبدالغنی فاش کرده بود که از جمله مهم‌ترین کارشکنی‌های نیروهای ائتلاف، کشتار خارج از چارچوب قانون در سوریه بوده است. او خبر داده بود که شمار غیرنظامیانی به دست ائتلاف در سوریه کشته شده‌اند، از مرز سه هزار نفر عبور کرده است که یک سوم آن‌ها کودک بوده‌اند.

عبدالغنی در این خصوص توضیح داده بود که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به صورت پراکنده محل اسکان غیرنظامیان را هدف قرار می‌دادند و اماکن حیاتی را ویران می‌کردند که این اقدام جنایت جنگی محسوب می‌شود. او همچنین گفته بود که «نیروهای ائتلاف مسئول بی‌خانمان شدن صدها هزار سوری هستند».

این اظهارات پس از آن مطرح شده بود که روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار نتیجه تحقیقاتی فاش کرده بود که گروهی از نظامیان آمریکایی درباره انجام دو حمله در «باغوز» سوریه که در تاریخ هجدهم ماه مارس سال ۲۰۱۹ انجام شده است، پنهان کاری کرده‌اند؛ اقدامی که در پی آن، ۶۴ زن و کودک سوری کشته شدند. پس از انتشار این گزارش، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا از یکی از ژنرال‌های این کشور خواست که ظرف مدت زمان مشخصی تحقیقاتی را در این خصوص انجام دهد و نتیجه را گزارش کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.