کد خبر : 14494 / /
/

گسترش موج ششم کرونا در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به همه‌ کارکنان و واحد‌های ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت اعلام آماده باش شد.

گسترش موج ششم کرونا در کشور

با توجه به گسترش سویه امیکرون و آغاز موج ششم کرونا آیا مراکز بهداشتی آمادگی لازم را دارند؟

حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بر اساس مصوبات یکصد و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا ، به همه‌ کارکنان و واحد‌های ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت اعلام آماده باش شد.

به نقل از ایرنا، همچنین بهرام عین‌اللهی گفت: مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه اومیکرون به صورت قرارگاهی عمل خواهد کرد و همه مشکلات و  برنامه‌ریزی‌ها رصد و بررسی شده و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی و قابلیت اجرایی دارد.

راه اصلی مقابله با اومیکرون

وی گفت: راه اصلی مقابله با اومیکرون مقاوم کردن مردم از طریق واکسیناسیون است، این در حالی است که بیشتر افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علائم شبیه سرماخوردگی تجربه می کنند.

وی با اشاره به آماده‌باش برای موج ششم کرونا خاطرنشان کرد: واکسیناسیون جلو ویروس اومیکرون را نمی‌گیرد، اما می‌تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد.

 

وزیر بهداشت بیان کرد: در طول پنج ماه گذشته ۱۳۴ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که رقم بالا و مناسبی است.

عین اللهی با اشاره به افتتاح بیمارستان ولایت در مشهد گفت: این بیمارستان هوشمند و اتوماتیک در ارائه خدمات، با دستور مقام معظم رهبری و مساعدت و کمک های معظم له ساخته شده است.

خدمات هوشمند برای معاینات

وی ادامه داد: در قالب خدمات هوشمند، بسیاری از معاینات و اقدامات به صورت الکترونیکی و بدون کاربرد کاغذ و نسخه انجام خواهد شد و امیدواریم این خدمات در تمام کشور گسترش یابد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور در راستای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است که این طرح در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور به تازگی در مشهد رونمایی شد.

تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.