کد خبر : 14366 / /
/

نارنگی و سیب‌زمینی دوباره گران شدند

قیمت هر کیلو نارنگی به ۴۵ هزار تومان رسیده است. علت افزایش قیمت نارنگی چیست؟

نارنگی و سیب‌زمینی دوباره گران شدند

نارنگی و سیب‌زمینی دوباره گران شدند. البته سال گذشته علت افزایش قیمت نارنگی‌های جنوب یخ‌زدگی و کاهش ۵۰ درصدی تولید عنوان شد. امسال گویا نارنگی جنوب به دلیل کیفیت بالا جز میوه‌های لوکس است.

در همین مورد رئیس اتحادیه فروشندگان میوه می‌گوید: نارنگی بندر عباس جز میوه‌های لوکس است که قشر سرمایه‌دار طرفدار این میوه هستند. اکنون قیمت هر کیلو از این میوه جنوب  ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان است که علت گرانی آن کیفیت بالا و افزایش قیمت حمل و نقل از بندرعباس تا تهران است.

اسدالله کارگر به تجارت‌نیوز توضیح داد: هر چند امسال در تولید مرکبات کمبود نداریم اما هزینه‌های حمل و نقل از بندرعباس تا تهران به شکل قابل توجهی بالا رفت. به عنوان مثال امسال تولید پرتقال و سیب بالا است و قیمت آن نسبت به سال گذشته تفاوت زیادی ندارد.

قیمت سیب‌زمینی چند؟

حالا علاوه بر افزایش قیمت نارنگی قیمت سیب زمینی هم در بازار افزایش یافت. قیمت سیب‌زمینی در برخی محله‌های تهران با قیمت بیش از ۱۴ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه ‌گوید: قیمت سیب‌زمینی در بازار با قیمت هشت تا ۱۴ هزار تومان است. به دلیل فصل زمستان تمام سیب‌زمینی‌ها از انبار روانه بازار و به نقاط مختلف کشور توزیع می‌شود.

کارگر با اشاره به افزایش قیمت سیب‌زمینی گفت: عرضه سیب‌زمینی به بازار کم شد. اکثر سیب‌زمینی‌ها از انبارهای جنوبی کشور به بازار تهران صادر می‌شود. جا به جایی فصل و افزایش کرایه‌ها باعث شد تا سیب‌زمینی‌ها دیرتر به تهران عرضه شود.

سال گذشته قیمت نارنگی چند بود؟

براساس این گزارش، در پاییز امسال قیمت سیب‌زمینی نسبت به تابستان سه برابر شد. یعنی در این فصل هزینه تولید و سردخانه‌ها افزایش داشته است. سیب‌زمینی در فصل پاییز با قیمت ۹ هزار تومان فروخته شد؛ این در حالی است که اکنون این صیفی‌جات ۵۵ درصد افزایش داشت.

سال گذشته نارنگی جنوب با قیمت ۱۵ هزار تومان فروخته شد. پیش‌تر مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر عرضه این میوه پاکستان به اتمام رسیده و نرخ کنونی نارنگی بندرعباس مورد قبول ما نیست، از این رو از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کردیم تا مجوز واردات ۱۰ هزار تن از این میوه پاکستانی را بدهد./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.