کد خبر : 14288 / /
/

خبر مهم برای دانش آموزان/دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۲ حذف می شود؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دروس عمومی در معدل و میانگین سوابق تحصیلی دانش آموز محاسبه شده و مورد اهمیت قرار خواهد گرفت، از این رو با توجه به تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی، آنها بی‌اثر نیستند.

خبر مهم برای دانش آموزان/دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۲ حذف می شود؟

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، در پاسخ به این سوال که ممکن است با حذف دروس عمومی از آزمون ورود به دانشگاه ها کلاس های این دروس تعطیل و یا نیمه تعطیل شده و این دروس علی رغم اهمیتشان جایگاه حاشیه ای پیدا کنند،گفت: این اتفاق نخواهد افتاد چرا که دروس عمومی در معدل و میانگین سوابق تحصیلی دانش آموز   محاسبه شده و مورد اهمیت قرار خواهد گرفت، از این رو با توجه به تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه نمی‌توان از بی اثر شدن و کاهش اهمیت دروس عمومی در دوره متوسطه دوم سخن گفت.

وی ادامه داد: دروس تخصصی آزمون سنگینی دارد، ولی دروس عمومی با آزمون عمومی در طول سال‌های تحصیل انجام می‌شود و اینگونه فشار کمتری را به دانش آموز می‌آورد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات در حوزه آزمون کنکور آیا تغییراتی در خصوص سهمیه‌ها نیز وجود خواهد داشت گفت: برای سهمیه‌ها طبق تصمیماتی که اتخاذ شده است مبنا بر مدیریت آن است، مثلا یک سهمیه آزاد و یک سهمیه‌ی مناطق داشته باشیم و دیگر مناطق سه گانه در سهمیه بندی نباشد، از سوی دیگر سهمیه رزمندگان برداشته خواهد شد چرا که از این پس مصداق نخواهد داشت و سهمیه ۵ درصد و ۲۵ درصدی نیز که در این خصوص وجود دارد مدیریت شود.

پورعباس خطاب به داوطلبین سال ۱۴۰۲ گفت: از سال ۱۴۰۲  ماهیت کنکور عوض خواهد شد و آزمون ترکیبی سنجش و پذیرش جایگزین کنکور خواهد شد، داوطلبان با تغییرات عمده تری نسبت به سال‌های قبل مواجه هستند چرا که آزمون عمومی نخواهند داشت و تنها امتحان آن‌ها برای ورود به دانشگاه دروس تخصصی است که آن هم از نحوه برگزاری آزمون، تعداد سوالات ، دفترچه و بودجه بندی دچار تحولات جدی خواهد بود و داوطلبان با تاثیر قطعی ۶۰ درصدی از سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد.

وی در این رابطه گفت: این داوطلبان باید بدون استرس تمرکزشان بر روی امتحان سال چهارم و آزمون تخصصی ۱۴۰۲ ورود به دانشگاه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که به طور کلی برخی از کارشناسان معتقدند که کنکور نیز یک زمین بازی برای رقابت است و داوطلبانی که بتوانند در طول مدت آزمون استرس خود را مدیریت کرده و با تمرکز از آموخته هایشان در روز آزمون استفاده کنند باید برای ورود به دانشگاه  غربال شوند، گفت: ما این معیار را برای پذیرش قبول نداریم به جهت اینکه فشارهای روحی در آن ساعات ممکن است داوطلب را دچار مشکل کند، گاهی همه چیز خوب پیش رفته، اما در روزهای منتهی به آزمون و یا حتی طی همان ساعات در روز کنکور مانع از موفقیت دانش آموز در آزمون می‌شود مثلا دچار بیماری، آسیب و یا تصادف می‌شود و زحمات او بی‌نتیجه می‌ماند ،نباید سرنوشت داوطلب را به آن چند ساعت گره بزنیم، ما می توانیم با تکرار این آزمون‌ها و سنجش مکرر از این نگرانی‌های بکاهیم.

میزان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.