کد خبر : 14238 / /
/

صادرات چسب توسط چه کارخانه هایی صورت می گیرد؟

آیا کارخانه‌های ایرانی‌ نیز اقدام به صادرات چسب می‌کنند؟ چسب چوب یکی از پرمصرف‌ترین چسب‌هایی است که اغلب شما نیز ممکن است با آن کار کرده باشید. چسب چوب چسبی سفید رنگ است که حالت مایع دارد. از انواع چسب چوب مانند چسب چوب 801 برای چسباندن قطعات چوبی به یکدیگر استفاده می‌شود. این چسب جزو چسب‌های ارزان قیمت اما پرکاربرد است. اگر پایه یک میز یا مبل چوبی آسیب ببیند، با چسب چوب می‌توانید آن را ترمیم کنید.

چسب چوب انواع متفاوتی دارد. چسب اپوکسی، چسب حیوانی، چسب پلی اورتان، چسب پلی وینیل استات، چسب مخصوص پرس گرم و چسب سیانواکریلات از انواع چسب چوب است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از چسب‌های فوق بسته به ویژگی‌هایی که دارند، دارای کاربردهای متفاوتی نیز هستند.

صادرات چسب

به عنوان مثال از چسب پلی وینیل استات که چسبی بی بو است، برای چسباندن ترک‌های چوب استفاده می‌شود. درحالی که از چسب چوب پلی اورتان علاوه بر چسباندن قطعات چوبی، برای چسباندن فایبرگلاس، سنگ‌ها، فلزات و لاستیک نیز استفاده می‌شود. چسب چوب 801 یکی از بهترین نمونه های چسب چوب در بازار است. این چسب اتصال قوی و محکمی ایجاد می‌کند به گونه‌ای که با یکبار چسباندن دو قطعه چوبی به یکدیگر دیگر نگرانی بابت جدا شدن آن‌ها از هم نخواهید بود.

صادرات چسب توسط برخی از کارخانه‌های ایرانی نیز صورت می‌گیرد. به عبارتی اگر کیفیت چسب‌های تولیدی توسط یک کارخانه بالا باشد، می‌تواند این محصول را به کشورهای همسایه نیز صادر کند.

چسب چوب چه کاربردهایی دارد؟

صنعت مبلمان سازی بیشترین استفاده از چسب چوب را دارد. همان‌طور که از نام این چسب پیداست، عمدتا برای چسباندن قطعات چوبی به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما دیگر کاربری‌ این چسب، استفاده بر روی سطوح گچی است. بنابراین پس از صنعت مبلمان سازی، بیشترین کاربرد چسب چوب را می‌توان در ساختمان سازی و چسباندن ابزارهای گچ بری دانست.

چرا صادرات چسب رو به افزایش است؟

یکی از دلایل افزایش صادرات چسب چوب، مزایای زیاد این نوع چسب است. به عنوان بزرگ‌ترین مزیت این ماده می‌توان به ایجاد اتصالی قوی و یکدست اشاره کرد. کار با برخی از چسب‌ها یک ایراد بزرگی که دارد، عدم صاف و یکدست بودن سطح پس از چسب کاری است. اما کار با چسب چوب شما را با این چالش مواجه نمی‌کند.

صادرات چسب

چسب‌های چوب غلظت مناسبی دارند به همین خاطر سطح را دچار عدم یکدستی نمی‌کنند. به عنوان دیگر مزیت چسب چوب می‌توان به سادگی کار با آن اشاره کرد؛ به همین خاطر است که صادرات چسب به کشورهای دیگر نیز در حال افزایش است. از آنجایی که این چسب غلظت زیادی نداشته و به حلال نیز نیاز ندارد، شما می‌توانید خودتان در خانه چسب کاری را انجام دهید.

چسب چوب 801؛ بهترین نمونه چسب در بازار

تولید کننده‌های چسب برای رتبه بندی و دسته بندی چسب‌های خود ممکن است از اعداد و عناوین مختلفی استفاده کنند. برای مثال یک کارخانه تولید کننده رنگ و انواع مواد شیمیایی، چسبی با عنوان چسب چوب 801 روانه بازار کرده است که می‌توان آن را بهترین نمونه موجود دانست.

چسب چوب 801

مهم‌ترین نکته‌ای که راجع‌به انواع چسب‌های چوب وجود دارد، ایجاد اتصال قوی و توانایی وارد شدن به درزها، خلل و شکاف چوب است. چسب 801 به جهت فرمولاسیونی که دارد، به خوبی می‌تواند به تمامی درزهای چوب راه پیدا کرده و از آسیب دیدن مجدد این قطعات چوبی جلوگیری کند.

خواص فیزیکی چسب چوب

برای تهیه چسب چوب از ترکیبات آلی و پلیمری استفاده می‌شود. استفاده از این ترکیبات به منظور افزایش انعطاف پذیری چسب صورت می‌گیرد. ب خاطر داشته باشید که یک چسب چوب باکیفیت بوی تند و زننده‌ای ندارد بنابراین اگر به هنگام خرید چسب متوجه بوی تندی از آن شدید، این چسب فاسد شده و دیگر کارایی لازم را ندارد.

از دیگر مشخصات فیزیکی چسب چوب که باید آن را در نظر داشته باشید، قدرت حلالیت چسب است. یک چسب باکیفیت قدرت حلالیت مناسبی حین ترکیب با آب یا رنگ‌های پلاستیکی دارد. البته چسب چوب به جهت غلظت مناسبی که دارد، نیازی به ترکیب کردن آن با آب نخواهد بود اما اگر به چسبی با غلظت خیلی کم نیاز داشتید، می‌توانید آن را با آب ترکیب کنید.

نحوه استفاده از چسب چوب 801

کار با این چسب بسیار ساده است. پیش از شروع چسب کاری ابتدا سطح مورد نظر باید از هرگونه گردوخاک، چربی و روغن پاک شود. برای کشیدن چسب بر روی سطح می‌توانید هم از یک کاردک و هم یک قلمو با سایز مناسب استفاده کنید. پس از قرار دادن دو قطعه چوبی بر روی یکدیگر اجازه دهید به مدت 30 دقیقه این قطعات بی حرکت باقی بمانند.

توجه داشته باشید که ممکن است همان ساعت ابتدایی چسباندن دو قطعه با چسب چوب 801، چسب هنوز گیرندگی خیلی بالایی نداشته باشد. به مرور زمان اتصال ایجاد شده توسط این چسب قوی‌تر می‌شود بنابراین در صورت امکان بهتر است تا چند ساعت پس از فرایند چسب کاری، به قطعه مورد نظر فشار زیاد یا ضربه سنگینی وارد نشود.

چسب چوب چه معایبی دارد؟

در کنار تمام مزایایی که شامل حال این چسب‌ها می‌شود، می‌توان عیب‌هایی را نیز به آن وارد کرد. برای مثال محدود بودن کاربری‌های این چسب یکی از معایب آن است؛ از چسب چوب نمی‌توانید برای چسباندن چوب و فلز به یکدیگر استفاده کنید. از دیگر معایب چسب چوب، عدم رنگ پذیری آن است.

به همین خاطر تاکید می‌شود چسب کاری تمیز صورت بگیرد تا باقی مانده چسب میان دو قطعه از بیرون نمای نامناسبی نداشته باشد. اگر فکر می‌کنید خودتان نمی‌توانید این کار را به درستی انجام دهید، می‌توانید از یک نجار برای ترمیم قطعه چوبی مورد نظر توسط چسب چوب کمک بگیرید.

قیمت چسب چوب صادراتی

قیمت چسب چوب صادراتی

همان‌طور که گفته شد در حال حاظر برخی از کارخانه‌های داخلی اقدام به صادرات چسب می‌کنند. اگر قیمت چسب چوب را در بازار استعلام بگیرید، متوجه می‌شوید که برخی از کارخانه‌های چسب چوب‌های صادراتی خود را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. این اختلاف قیمت به دلیل کیفیت بالاتر چسب های صادراتی است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.