کد خبر : 13454 / /
/

دردسر مستاجران برای یافتن خانه ارزان + جدول

آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد تب اجاره‌‌‌بها همچنان در پایتخت بالاست و مستاجرها با معضل یافتن فایل قیمت مناسب مواجه هستند.

دردسر مستاجران برای یافتن خانه ارزان + جدول

در حالی که آمارهای رسمی از افزایش بیش از ۵۰‌درصدی اجاره‌‌‌بها در تهران وسایر شهرهای کشور نسبت به پارسال خبر می‌دهد، بررسی‌‌‌ها نیز نشان‌دهنده ادامه التهاب در بازار اجاره است.

آذر امسال بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده هم در تهران و هم در سایر شهرهای کشور میانگین اجاره‌بهای مسکن با افزایش بیش از ۵۰‌درصدی در مقایسه با متوسط اجاره مسکن در آذر سال قبل همراه شد. این میزان رشد نشان‌دهنده جهش اجاره‌بها در این مقطع زمانی تنها به فاصله یکسال است.

در دوره‌‌‌های عادی بازار معاملات مسکن همواره میزان رشد اجاره‌‌‌بها معمولا به طور متوسط در هر سال، حول و حوش ۱۵ تا ۲۰‌درصد است اما این میزان هم اکنون به بیش از ۵۰درصد رسیده است. یک علت مهم این موضوع به جهش سه ساله بازار معاملات مسکن-از سال ۹۷ تا پایان ۹۹- و تلاش بازاراجاره برای احیای رابطه از دست رفته قیمتی با بازار معاملات مسکن مربوط می‌شود. طی سه سال گذشته در حالی بازار معاملات خرید و فروش مسکن با جهش بی‌‌‌سابقه همراه شد که هم اکنون بازار اجاره در حال حرکت به سمت احیای رابطه از دست رفته قیمتی خود با بازار معاملات خرید و فروش مسکن است. از آنجا که همواره میانگین اجاره‌بهای مسکن‌درصدی از بهای قیمت آپارتمان‌‌‌هاست با جهش قیمت مسکن اجاره‌‌‌بها نیز تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. از سوی دیگر تورم عمومی و همچنین رکود در بازار ساخت‌وساز که باعث کاهش عرضه مسکن به بازار معاملات فروش واجاره شده است نیز در این جهش شدید اجاره‌‌‌بهای مسکن نقش موثری داشته است.

در جدول زیر برخی از فایل‌‌‌هایی که به بازار اجاره مسکن شهر تهران عرضه شد آمده است.

قیمت مسکن

منبع: دنیای اقتصاد

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.