کد خبر : 13297 / /
/

یارانه ۲۰۰ هزار تومان شد /زمان واریز و نحوه پرداخت یارانه جدید

بهترین راهکار مبارزه با رانت آن است که پول را زیر دست مردم نریزند. اکنون آن‌قدر که در کانادا ایرانی هست در کشورهای دیگر حضور ندارند. ایرانی‌ها پول گرفتند و آنجا سرمایه‌گذاری کردند. به همین علت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کار خوبی است اما دولت به جای آن حساب مردم را شارژ کند.

یارانه ۲۰۰ هزار تومان شد /زمان واریز و نحوه پرداخت یارانه جدید

بدون شک دلار ۴۲۰۰ تومانی، یادگار نه چندان مبارک دولت حسن روحانی بود. یادگاری که در بیستم فروردین سال ۱۳۹۷ از آن رونمایی شد و می‌توان به عنوان روزی سرنوشت‌ساز در تاریخ کشور نام گذاری کرد اما یکی از وعده‌های مهم ابراهیم رئیسی برای به دست گرفتن سکان ریاست جمهوری حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که این امر در بودجه ۱۴۰۱ در حال محقق شدن است. یکی از راهبردهای کلان بودجه ۱۴۰۱ حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. این ارز باید حذف شود و دولت باید به عنوان جایگزین به شکل نقدینگی، حساب مردم را شارژ کند. این ارز تا سال ۹۷ وجود نداشت و توسط آقای جهانگیری ایجاد شد و برای کشور چیزی جز ضرر در پی نداشت اما هر وقت جلوی ضرر را بگیریم، به نفع مملکت و نظام است. باید حتما از مسیر ارز ترجیحی برگردیم

بنابر اظهارنظر برخی از کارشناسان اکنون کشورها تا ۳۰۰ کیلومتر بعد از مرزهای ما از کالای اساسی ما استفاده می‌کنند. به همین علت باید همه آن کالاها اعم از آرد‌، دارو، نهاده‌های دامی و... آزاد شود. حتی اگر دلار افزایش پیدا کرد، دولت باید به جای ۴۵ هزار تومان، ۲۰۰ هزار تومان به مردم یارانه بدهد.

بهترین راهکار مبارزه با رانت آن است که پول را زیر دست مردم نریزند. اکنون آن‌قدر که در کانادا ایرانی هست در کشورهای دیگر حضور ندارند. ایرانی‌ها پول گرفتند و آنجا سرمایه‌گذاری کردند.  به همین علت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کار خوبی است اما دولت به جای آن حساب مردم را شارژ کند.

سال گذشته بودجه را براساس همین ارز بستیم و نتیجه آن شد که رانت ادامه‌دار شد. اکنون کارشناسان می گویند که ۷۰ درصد این ارز هرگز به هدف نرسیده است و ۳۰ درصد باقیمانده، قطره‌چکانی بوده است. بنابراین لازم است که بر حذف ارز ترجیحی تاکید بیشتری شود تا از اقشار ضعیف به صورت یارانه کالا یا نقدی حمایت شود. دادن این نوع یارانه (ارز ترجیحی) عاقلانه نیست و در هیچ کشوری همانند آن را نداریم./گسترش نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.