کد خبر : 12949 / /
/

افزایش قیمت دوباره گوشت قرمز در بازار+جدول

گوشت قرمز گوسفندی و گوساله که در ماه‌های خیر شتاب افزایش قیمت آن تندتر شده، باز هم در نرخنامه میادین میوه وتره‌بار افزایش قیمت داشت و در مقایسه با آذرماه ۵ درصد گران شد. نرخنامه جدید حاکی از آن است که در یک‌ماه اخیر قیمت گوشت قرمز در میادین به‌طور میانگین ۱۰.۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

افزایش قیمت دوباره گوشت قرمز در بازار+جدول

 قیمت گوشت قرمز در میادین میوه و تره‌بار باز هم بالا رفت.  گوشت قرمز گوسفندی و گوساله که در ماه‌های اخیر شتاب افزایش قیمت آن تندتر شده، باز هم در نرخنامه میادین میوه وتره‌بار افزایش قیمت داشت و در مقایسه با آذرماه 5درصد گران شد. نرخنامه جدید حاکی از آن است که در یک‌ماه اخیر قیمت گوشت قرمز در میادین به‌طور میانگین 10.500تومان افزایش یافته است.

2762563_169

مقایسه قیمت قطعات مختلف گوشت گوسفندی و گوساله در میانه آذر با قیمت‌های امروز نشان می‌دهد هر کیلو راسته بی‌استخوان گوسفندی 13هزار تومان، ماهیچه گوسفندی 12.300تومان و هر کیلو راسته بی‌استخوان گوساله 8.500تومان نسبت به آذرماه گران‌تر شده است. قیمت گوشت قرمز در آذرماه هم در مقایسه با ماه قبل از آن بین 5 تا 7هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته بود. در نرخنامه جدید میادین میوه‌و تره‌بار قیمت گوشت منجمد نیز افزایشی شده است. براساس این نرخنامه هر کیلو گوشت منجمد گوساله 15.500تومان و هر کیلو گوشت منجمد گوسفندی 7هزار تومان گران‌تر شده است.

با افزایش قیمت گوشت قرمز در آبان ماه عرضه گوشت منجمد وارداتی با قیمت تنظیم بازاری نیز در میادین آغاز شد که این اقدام روند افزایش قیمت گوشت را تا حدودی کند کرد. در نرخنامه جدید از گوشت وارداتی خبری نیست اما گوشت منجمد داخلی همچنان با 20هزار تومان اختلاف قیمت با گوشت گرم، در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود. قیمت بالای گوشت قرمز و کاهش توان اقتصادی خانوارها تقاضا برای گوشت قرمز را در 2سال اخیر به‌شدت کاهش داده است./روزنامه همشهری

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.