کد خبر : 12910 / /
/

خبرهای خوش وزیر برای سازندگان مسکن

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در چهارماه گذشته تورم تولید کننده و مصرف کنندگان کاهش یافته است.

خبرهای خوش وزیر برای سازندگان مسکن

سید رضا فاطمی امین امروز در حاشیه نشست کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در چهار ماه گذشته تورم تولید کننده  26 درصد و تورم مصرف کنندگان  16 درصد کاهش یافته است، لذا اگرچه هنوز هم تورم هست، اما از تورم‌های بالاتر به سمت تورم پایین‌تر در حرکت هستیم.

وی افزود: علاوه بر بازار کالاهای پایه‌ای در زمینه کالاهای واسطه‌ای و نهایی هم اقداماتی انجام شده  چنانچه از چند ماه پیش شفافیت جریان کالاها آغاز شده است و بر این اساس جریان حرکت  19 قلم کالا از مرحله تولید، پخش، توزیع مشخص است و همین باعث کاهش قیمت برخی از کالاها از جمله روغن دیزل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره درج قیمت تولید کننده بر روی کالا نیز، گفت: متاسفانه شاهد عرضه کالا به قیمت‌های غیر واقعی و همچنین ناهماهنگی‌هایی در توزیع بودیم که با اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها در تلاش هستیم، این مشکلات حل شود.

وی افزود: در حال حاضر درج قیمت تولید کننده  15 قلم کالا به طور آزمایشی آغاز شده است.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه  در بازار فولاد وضعیت پایدار و خوبی ایجاد شده است، گفت: قیمت میلگرد در چند ماه اخیر از 18 هزار تومان به کمتر از 14 هزار تومان رسیده است.

وزیر صمت افزود:اگرچه در مقطعی سیمان نیز دچار افزایش قیمت شد، اما اکنون در بازار این کالا نیز شاهد ثبات قیمت هستیم، به طوری که قیمت هر پاکت آن 25 هزار تومان است.

وی بیان داشت: در بازارهای کالاهای پایه که مواد اولیه واحدهای صنعتی هستند، نیز با کاهش و ثبات قیمت مواجه هستیم. /فارس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.