کد خبر : 12884 / /
/

خبر خوش برای فرهنگیان/ مبلغ عیدی امسال معلمان مشخص شد

وزارت آموزش‌وپرورش فرایند پرداخت عیدی به کارکنان این وزارتخانه را اعلام کرد.

خبر خوش برای فرهنگیان/ مبلغ عیدی امسال معلمان مشخص شد

وزارت آموزش‌وپرورش نحوه پرداخت عیدی گروه‌های مختلف کارکنان این وزارتخانه را اعلام کرد، اما مبلغ عیدی چقدر است؟

آن طور که تسنیم گزارش داده، پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) مطابق مصوبه هیئت وزیران به میزان ۱۰ میلیون ریال «یک میلیون تومان» به کارمندان (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت ) به نسبت خدمت تمام وقت با رعایت تبصره‌های یک و دو بند یک و بند سه مصوبه مذکور و سایر مقررات بلامانع است.

میزان عیدی معلمان حق‌‌التدریس

در اجرای ماده سه مصوبه مذکور، معلمان حق التدریس به نسبت ساعات تدریس می‌توانند از پاداش مربوط بهره‌­مند شوند؛ به عنوان مثال معلم حق التدریس که به میزان ۱۸ ساعت در هفته به تدریس اشتغال دارد به نسبت ساعت مزبور ۱۸٫۲۴ می­‌تواند از پاداش مورد نظر بهره‌مند شود.

عیدی معلمان حق‌التدریس تمام وقت «۲۴ ساعت» که از ابتدای سال تحصیلی جاری  مشغول به خدمت شده‌اند چنانچه تا پایان سال ۹۷ اشتغال به کار داشته باشند به میزان کارکرد آنان قابل پرداخت است برای مثال پاداش عیدی برای آنها به میزان یک دوم قابل پرداخت است.

عیدی معلمان حق‌التدریس تمام وقت  «۲۴ ساعت» که از ابتدای سال جاری ( فروردین، اردیبهشت و خردادماه ۱۳۹۷ ) و اول مهر ۹۷ لغایت اسفندماه ۱۳۹۷ اشتغال به تدریس داشته‌­اند به طور کامل پرداخت می‌شود بدیهی است معلمان حق‌التدریس کمتر از ۲۴ ساعت به نسبت کارکرد از پاداش آخر سال برخوردار می‌شوند.

میزان عیدی کارکنان خرید خدمات و قراردادی

در اجرای تبصره ۲ ماده ۱ مصوبه فوق الذکر، پرداخت پاداش آخر سال به کارکنان خرید خدمت، قراردادی وموقت به نسبت خدمت تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۷ خواهد بود. در هرحال میزان عیدی این افراد از۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

پرداخت عیدی به مستخدمینی که در اجرای ضوابط و مقررات از کار برکنار شده‌اند و همچنین تارکین خدمت، مجوزی نخواهد داشت.

نحوه پرداخت عیدی دانشجومعلمان

دانشجویان متعهد خدمت که ایام تحصیل آنان خاتمه یافته است از تاریخ شروع به کار ( استخدام رسمی _ قطعی) می‌توانند به نسبت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۷ از عیدی برخوردار شوند. ضمناً دانشجویان متعهد خدمت (مشغول به تحصیل) به لحاظ عدم اشتغال بکار و مشمولین تبصره دو ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، شامل مفاد مصوبه مذکور نخواهند بود.

کارکنانی که با حفظ پست سازمانی و پرداخت حقوق از مبدأ از سایر دستگاه­‌های اجرایی به اداره کل آموزش و پرورش  استان‌ها و مناطق مأمور شده‌اند، پاداش آخر سال آنان از محل اعتبار مبدأ قابل پرداخت است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.