کد خبر : 12806 / /
/

اتفاق عجیب در بازار مسکن در تهران/ تخفیف فروش خانه در تهران!

با توجه به آخرین آمارها از وضعیت بازار مسکن، آیا حباب بازار مسکن تخلیه شده است؟

اتفاق عجیب در بازار مسکن در تهران/ تخفیف فروش خانه در تهران!

 اخیرا برخی از کارشناسان مدعی شده‌اند حباب مسکن کاهش پیدا کرده است.

در همین مورد دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران با اشاره به چرایی کاهش حباب مسکن گفت: کاهش اندک قیمت مسکن در امسال به دلیل عدم تقاضاست. قیمت مسکن در چهار سال اخیر ۹ برابر شده است. همین گرانی سبب شده مردم تقاضای مصرفی برای خرید خانه نداشته باشند.

رامین گوران اوریمی به تجارت‌نیوز توضیح داد: سازندگان مسکن مجبورند برای اینکه سرمایه‌های خود را به پول تبدیل کنند خانه‌ها را با تخفیف به مردم بفروشند. این به معنای فروش خانه زیر قیمت تمام شده ساخت مسکن نیست.

او ادامه داد: زمانی که انبوه‌سازان نتوانند خانه را با قیمت واقعی بفروشند مجبور می‌شوند قیمت را اندکی کاهش دهند. در نتیجه این مسائل به مرور زمان باعث ورشکستگی آنها می‌شود.

قیمت مصالح ساختمانی تغییر نکرده است

دنیای اقتصاد اخیرا در گزارشی نوشته بود: جهش بی‌سابقه قیمت مسکن در چند سال اخیر باعث رشد انفجاری نسبت قیمت به اجاره و اختلال در رابطه متعارف این دو متغیر ملکی شده اما وضع موجود نشان می‌دهد حباب قیمت مسکن تحت تاثیر «برگشت قیمت‌ها از اضافه‌پرش» در حال کم شدن است اما هنوز تا رسیدن به سطح متعارف، فاصله وجود دارد.

در این مورد دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران گفت: با توجه به تعیین نرخ دستمزد و ثبات قیمت مصالح ساختمانی مسکن حباب ندارد. یعنی متوسط قیمت مسکن همان ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اگر چه با کاهش کمتر از یک درصدی قیمت مسکن گفته می‌شود حباب خانه تخلیه شده اما این طور نیست. این کاهش قیمت به دلیل افت شدید تقاضاست.

پیش‌تر رامین گوران اوریمی، دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران گفته بود: مردم برای خرید خانه در تهران پولی ندارند. از این‌رو ساخت و ساز انبوه‌سازان هم متوقف شده است./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.