کد خبر : 12801 / /
/

بازگشت دوباره محدودیت‌های کرونا/اُمیکرون ادارات و اصناف را تعطیل می‌کند؟

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشت محدودیت‌های کرونا به دنبال شیوع سویه اُمیکرون در کشور توضیح داد.

بازگشت دوباره محدودیت‌های کرونا/اُمیکرون ادارات و اصناف را تعطیل می‌کند؟

همشهری‌آنلاین، کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره اعمال شدن یا نشدن محدودیت‌های کرونایی به دنبال شیوع سویه جدید اُمیکرون در ایران گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا بر هوشمند شدن محدودیت‌ها و راه‌اندازی سامانه امید تاکید دارند و باید محدودیت‌های هوشمند به‌سختی و با جدیت اجرایی شود. در این سامانه، محدودیت‌ها در اداره‌ها و سازمان‌های مختلف و... تعریف شده است و نظر اعضا این است که این سامانه تقویت شود.

او افزود: برای جلوگیری از گسترش سویه جدید کرونا در کشور باید قرنطینه هوشمند از طریق سامانه امید اجرایی شود. در سامانه امید، بحث تعطیلی اصناف و دورکاری کارمندان مطرح نیست. در این سامانه قرار است قرنطینه هوشمند اجرایی شود که در واقع همان بحث رعایت پروتکل‌هاست نه تعطیلی کسب‌وکارها یا حضور یک‌سوم و دوسوم کارمندان در ادارات.

معاون وزیر بهداشت درباره تغییر فرمول رنگ‌بندی کرونایی شهرها توضیح داد: در فرمول قبلی به این صورت بود که میزان بستری در تعیین رنگ هر شهر لحاظ می‌شد و نقش اساسی داشت، اما در برنامه مقابله با اُمیکرون بستری خیلی نقشی ندارد و شدت شیوع خیلی بالاست. باید در این سویه برای تعیین رنگ‌ شهرها تعداد بیماران سرپایی را در نظر بگیریم. به همین دلیل یک گروه فنی در حال بررسی و مطالعه هستند که ببینند در این شرایط می‌توانیم فرمول جدیدی ارائه بدهیم یا نه.

وی افزود: سه‌شنبه گروه فنی نتیجه بررسی‌هایشان را ارائه می‌دهند و تصمیم نهایی را ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند. 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.