کد خبر : 12568 / /
/

جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان برای سال آینده

افزایش حقوق بازنشستگان، موضوعی است که در سال های اخیر همواره مطرح بوده و پیشنهادات زیادی نیز برای آن ارائه شده است؛ از همسان‌سازی حقوق گرفته تا طرح بیمه‌ای جدید وزارت اقتصاد.

جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان برای سال آینده

 یکی از مسائلی که این روزها اخبار زیادی در مورد آن به گوش می رسد، موضوع افزایش حقوق در اقشار مختلف است؛ از معلمان گرفته تا بازنشستگان. مساله افزایش حقوق بازنشستگان نیز یکی از بحث‌های داغ این روزهاست که طرحی با نام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم برای افزایش حقوق این قشر در دستور کار قرار دارد.

در روزهای اخیر نیز وزارت اقتصاد خبر از طرحی جدید برای افزایش حقوق بازنشستگان داد؛ البته افزایش حقوقی نه از نوع وجه نقد؛ این نوع افزایش حقوق که جزییات زیادی نیز از آن در دسترس نیست، به وسیله محصولات بیمه‌ای انجام می‌شود؛ قرار شده تا رییس بیمه مرکزی هم در این زمینه پیشنهاداتی را مطرح کند و هنوز جزییاتی در این باره اعلام نشده است.

همسان‌سازی حقوق در چه صورتی به نفع بازنشستگان است؟

همانطور که گفته شد، یکی از تصمیماتی که برای افزایش حقوق بازنشستگان اتخاذ شده، مساله همسان‌سازی حقوق این قشر است که البته کارشناسان زیادی بدان معترضند. کارشناسان اقتصادی اذعان دارند که هرچند افزایش حقوق باید برای اقشار مختلف و به ویژه بازنشستگانی با حقوق پایین انجام شود، اما نباید فراموش کرد که این افزایش حقوق با منابع پایدار صورت گیرد. در غیر این صورت تنها تورم را شاهدیم و هر آنچه با افزایش حقوق به جیب مردم برود، با تورم از آن خارج خواهد شد.

تاکنون نیز دولت منبع پایداری را برای افزایش حقوق بازنشسته‌ها اعلام نکرده و باید منتظر ماند و دید که آیا منبع پایدار اعلام خواهد شد و یا مانند همیشه، خرج‌تراشی‌های دولت با منابع نامشخص و غیرپایدار صورت خواهد گرفت.

افزایش سن بازنشستگی محقق می‌شود؟

وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در حال حاضر، حاکی از ورشکستگی این صندوق‌هاست؛ دلایل زیادی برای ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی عنوان می‌شود که یکی از این دلایل، پایین بودن سن بازنشستگی در ایران است؛ با لایحه بودجه امسال به نظر می‌رسد که دولت فکری به حال این مساله کرده و قرار است دو سال سن بازنشستگی را افزایش دهد.

دوسال کار بیشتر؛ اجباری یا اختیاری؟

معاون سازمان برنامه و بودجه شب گذشته در مورد اجباری یا اختیاری بودن افزایش سن بازنشستگی گفت: این افزایش اجباری نیست و اگر کسی علاقه داشت، می‌تواند از این فرصت استفاده کند. سال آینده در این باره لایحه‌ای خواهیم داد./اقتصادآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.