کد خبر : 12553 / /
/

خبر ترسناک درباره ویروس کرونا/زنده ماندن ماهها در قلب و مغز!

آخرین مطالعات انجام شده دانشمندان نشان میدهد که در کرونای طولانی مدت ویروس کووید قادر است برای ماهها در قلب و مغز بیمار زنده باقی بماند.

خبر ترسناک درباره ویروس کرونا/زنده ماندن ماهها در قلب و مغز!

به گزارش نیویورک تایمز،‌ بر اساس یک مطالعه جدید بر"کووید طولانی" روشن شده است، ویروسی که باعث COVID-۱۹ می شود می تواند چند روز پس از عفونت به قلب و مغز بیمار سرایت کند - و ماه ها در اندام ها زنده بماند.

 

به گزارش بلومبرگ، دانشمندان مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده در مریلند، بافت های گرفته شده از ۴۴ نفر را که پس از ابتلا به این بیماری در طول سال اول همه گیری در ایالات متحده جان خود را از دست داده بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

 

به گزارش این پایگاه خبری، آن ها نمونه RNA  ویروس  را در قسمت های مختلف بدن - از جمله قلب و مغز - تا ۲۳۰ روز پس از شروع علائم کشف کردند.

پاکسازی تاخیری ویروسی به‌عنوان عامل احتمالی کووید درازمدت، که «عواقب پس از حاد SARS-CoV-۲» نیز نامیده می‌شود، ذکر شد که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به عنوان طیفی از علائم طولانی‌مدت کرونا تعریف می‌شود. بر اساس این مطالعه، ویروس عامل COVID-۱۹ می تواند به مدت ۲۳۰ روز در بدن بیمار باقی بماند.

 

"زیاد العالی"، مدیر مرکز اپیدمیولوژی بالینی در سیستم مراقبت های بهداشتی سن لوئیس امور کهنه سربازان میسوری، به بلومبرگ گفت: «این کار بسیار مهمی است.مطالعات جداگانه‌ای را در مورد اثرات درازمدت این بیماری انجام داده ایم، مدت‌ها است که در فکر هستیم  و می‌پرسیم چرا به نظر می‌رسد کووید طولانی مدت بر بسیاری از سیستم‌های عضو تأثیر می‌گذارد.

 

دانشمندان شواهدی را هم موافق و هم علیه این احتمال ذکر کرده اند که این ویروس  کشنده سلول های خارج از ریه ها و مجاری تنفسی را آلوده می کند.

وی افزود: «این مقاله تا حدودی روشن می‌کند و ممکن است به توضیح اینکه چرا کووید طولانی مدت می‌تواند حتی در افرادی که بیماری  خفیف یا بدون علامت داشتند، رخ دهد، کمک کند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که دانشمندان شواهدی را هم موافق و هم علیه این احتمال ذکر کرده اند که این  ویروس کشنده سلول های خارج از ریه ها و مجاری تنفسی را آلوده می کند.

 

سرپرست تیم تحقیقاتی در این باره  گفت: نتایج ما در مجموع نشان می‌دهد که در حالی که بیشترین بار SARS-CoV-۲ در راه‌های هوایی و ریه دیده شده است، ویروس می‌تواند در مراحل اولیه عفونت منتشر شود و سلول‌ها را در سراسر بدن، از جمله به طور گسترده در سراسر مغز وقلب آلوده کند.

 

ما ویروس را در مغز هر شش بیماری که بیش از یک ماه پس از بروز علائم فوت کردند، شناسایی کردیم.

"راینا مک اینتایر"، پروفسور امنیت زیستی جهانی در دانشگاه نیو ساوت ولز  سیدنی، استرالیا، به بلومبرگ گفت:  این تحقیق "هشداری به عفونت جمعی در کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد."

با افزایش Omicron، بستری شدن در بیمارستان نیویورک در دو هفته گذشته "به شدت" افزایش یافته است

دانشمندان NIH پیشنهاد کردند که عفونت سیستم ریوی ممکن است باعث ایجاد مرحله "ویرمیک" اولیه شود که در آن ویروس کرونا در جریان خون در سراسر بدن وجود دارد.

"مک اینتایر" به بلومبرگ گفت این یافته ها همچنین از تحقیقات قبلی حمایت می کند که نشان می دهد این ویروس مستقیماً سلول های ماهیچه قلب را می کشد - و بیماران زنده مانده از نقص های شناختی رنج می برند.

 

این نشریه گفت که ویروس در مغز هر شش بیمار که بیش از یک ماه پس از بروز علائم جان خود را از دست دادند، و همچنین در اکثر مناطق مورد مطالعه در مغز پنج بیمار دیگر، از جمله یکی که ۲۳۰ روز پس از شروع علائم فوت کرده بود، شناسایی شد.

 

"العالی " نیزگفت تمرکز بر چندین ناحیه مغز بسیار مفید است.این موضوع می‌تواند به ما کمک کند تا کاهش عصبی-شناختی یا «مه مغزی» و دیگر علائم  عصبی-روانی کووید طولانی را درک کنیم.

او افزود: «ما باید به SARS-CoV-۲ به عنوان یک ویروس سیستمیک فکر کنیم که ممکن است در برخی افراد از بین برود، اما در برخی دیگر ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها باقی بماند و کووید طولانی مدت ایجاد کند که یک اختلال سیستمیک چند وجهی است.»/ ایران

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.