کد خبر : 12303 / /
/

ماجرای مرغ ۸۰ و تخم‌مرغ ۱۱۰ هزار تومانی چیست؟

از دی ماه ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات خوراک دام حذف می‌شود. حالا رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران هشدار داده که با حذف ارز ترجیحی واردات خوراک دام، احتمالا قیمت مرغ به کیلویی ۸۰ هزار تومان و قیمت تخم مرغ به ۱۱۰ هزار تومان می‌رسد.

ماجرای مرغ ۸۰ و تخم‌مرغ ۱۱۰ هزار تومانی چیست؟

 ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پیش از این تنها به چند قلم کالا اختصاص پیدا می‌کرد. اما حالا قرار شده که ارز ترجیحی همه این کالاها حذف شود و این ارز تنها به واردات گندم و دارو تعلق بگیرد. یکی از کالاهایی که ارز آن حذف می‌شود واردات خوراک دام است.

حالا گفته شده که احتمالا ارز ترجیحی خوراک دام از ابتدای دی ماه حذف می‌شود.

انجمن صنفی تخصصی توزیع کنندگان عمده نهاده‌های خوراک دام و طیور بخش نامه ای صادر کرد که بر اساس آن، از امروز ۱ دی ماه ۱۴۰۰ ارز ترجیحی نهاده های دامی حذف می‌شود و بعد از این واردات نهادها با ارز نیمایی انجام می‌شود.

با اعلام این خبر، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفته اگر ارز ترجیحی حذف شود، قیمت تخم مرغ به ۱۱۰ هزار تومان و مرغ به ۸۰ هزار تومان می‌رسد.

این پیش‌بینی در حالی است که قیمت مرغ اکنون در بازار بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و قیمت هر شانه تخم مرغ ۲۰ عددی ۲۸ هزار تومان است./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.