کد خبر : 12198 / /
/

فوری خبر مهم درباره سهمیه بنزین دی ماه

سهمیه بنزین دیماه ساعت ۲۴ امشب سه‌شنبه در کارت‌های سوخت واریز می‌شود.

فوری خبر مهم درباره سهمیه بنزین دی ماه

سهمیه بنزین در آغاز هر ماه در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود، بر این اساس سهمیه بنزین دی ماه ۱۴۰۰، امشب در کارت‌های سوخت واریز خواهد شد.

این سهمیه بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته خواهد بود و تغییری نیز در میزان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت ایجاد نشده است.

سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در ماه است و می‌توان در هر کارت سوخت، سهمیه ۹ ماه را ذخیره کرد.

براساس این گزارش سهمیه‌بندی بنزین در کشور از ۲۴ آبان سال ۹۸ با هدف اصلاح الگوی مصرف و افزایش فرصت‌های صادراتی با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه دوباره آغاز شد.

بر اساس سهمیه‌بندی بنزین، هر لیتر بنزین یارانه‌ای، یک‌هزار و ۵۰۰ تومان و هر لیتر بنزین آزاد سه‌هزار تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت بنزین سوپر نیز سه‌هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد

امشب بیست و هفتمین سهمیه بنزین یارانه‌ای در کارت‌های سوخت واریز خواهد شد./ایرنا

 سخنگوی دولت: خبرسازی‌ها پیرامون افزایش قیمت بنزین صحت ندارد

سخنگوی دولت گفت: آنچه که در رسانه‌ها با عنوان گرانی بنزین منتشر شده، صحیح نیست و سوءبرداشت از نامه معاون محترم اقتصادی دولت است.

علی بهادری جهرمی گفت: قرار نیست بنزین گران شود و دولت تصمیمات یک‌شبه نیست. حتما اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود که در زندگی جاری و عمومی مردم اثر بگذارد، جوانب مختلف آن سنجیده می‌شود.

وی ادامه داد: درباره این طرح نیز مقرر شده به‌صورت آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش، سهمیه بنزین به‌جای خودروها به افراد اختصاص پیدا کند و قیمت عرضه همان نرخ عادی 1500 تومان برای بنزین سهمیه‌ای و 3000 تومان برای بنزین آزاد است که هیچ تفاوتی با نرخ موجود نخواهد داشت.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.