کد خبر : 12040 / /
/

متقاضیان دریافت تسهیلات کرونایی بخوانند/ وام 16میلیونی با بازپرداخت 2 ساله

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای، فرصت ثبت نام متقاضیان تسهیلات ۱۲ درصدی برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را پایان آذر ماه اعلام کرد.

متقاضیان دریافت تسهیلات کرونایی بخوانند/ وام 16میلیونی با بازپرداخت 2 ساله

در اطلاعیه اتاق اصناف ایران آمده است: با پیگیری‌های صورت گرفته، مهلت ثبت نام تسهیلات ۱۲ درصد برای ۱۴گروه شغلی که پیش‌تر تا پایان شهریور تعیین شده بود، تا پایان آذر ۱۴۰۰ تمدید شده است.

اطلاعیه ادامه یافت: بر این اساس و مطابق با مصوبه کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالان ۱۴ گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی (شامل ۸۵۰ زیر رسته) که در ذیل به آن اشاره خواهد شد، فقط سه روز دیگر فرصت دارند که با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام تسهیلات ۱۲ درصدی ثبت نام کنند.

در این اطلاعیه فهرست گروه‌های شغلی مشمول این تسهیلات اعلام شده است که شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین‌راهی، موزه ها و زائرسراها می شود.

بر اساس این اطلاعیه، مشاغلی از جمله حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای ریلی و دریایی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی بستنی و آبمیوه، مراکز باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی، آموزشگاه های رانندگی آرایشگاه ها سالن های زیبایی و گرمابه ها شامل تسهیلات کرونایی هستند.

در این اطلاعیه آمده است: موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند نیز شامل دریافت تسهیلات می شوند همچنین واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر مراکز تولید محصولات گل خانه ای سبزی و صیفی‌جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی نیز می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

طبق این اطلاعیه، به تعداد کارکنان واحدهای ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد، با باز پرداخت ۲۲ ماهه اقساط و ۲ ماه تنفس (مجموعا ۲۴ ماه) تعلق می‌گیرد.

در اطلاعیه اتاق اصناف ایران آمده است: در راستای تمدید زمان دریافت وام جدید کرونا، پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک‌ها نیز تا پایان بهمن ماه تمدید شد. پیش از این بانک‌ها موظف بودند تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ تسهیلات حمایتی کرونا را پرداخت کنند اما در کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها تا پایان بهمن ماه ادامه پیدا کند.

اطلاعیه ادامه یافت: تالارداران خسارت دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مطابق با دستورالعمل های پیش تر اعلام شده، و نامه شماره ۷/۰۹/۶۱۷۷ تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ اتاق اصناف ایران به جای مراجعه به سامانه کارا، به اتحادیه مراجعه کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.