کد خبر : 11971 / /
/

پرداخت وام ۵۰ میلیونی با نرخ سود چهار درصد/کدام بیماران می توانند این وام را دریافت کنند؟

یک بانک دولتی به مددجویان بیمار تحت پوشش نهادهای حمایتی تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد پرداخت می‌کند.

پرداخت وام ۵۰ میلیونی با نرخ سود چهار درصد/کدام بیماران می توانند این وام را دریافت کنند؟

بانک در ادامه اقدامات و برنامه‌های خود در راستای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه، اقدام به پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به نیازمندان و افراد بیمار تحت پوشش نهادهای حمایتی می‌کند.

این اقدام در راستای جزو ۲-۲ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به منظور پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بیماران فقیر و معسر نهادهای حمایتی صورت می‌گیرد.

بر این اساس در راستای اجرای تکالیف محوله در خصوص جزو ۲-۲ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بیماران فقیر و معسر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با موافقت هیئت مدیره بانک، مقرر شده است به منظور حمایت از معرفی شدگان از سوی نهادهای موصوف نسبت به پرداخت تسهیلات در قالب عقد قرض‌الحسنه با تاکید بر رعایت تمامی ضوابط و مقررات ذیربط اقدام شود.

در این اقدام حمایتی، سقف فردی تسهیلات به ازای هر نفر حداکثر ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. پرداخت این تسهیلات از محل منابع قرض الحسنه خواهد بود.

به نقل از بانک عامل بخش مسکن، همچنین بازپرداخت اقساط تسهیلات حداکثر ۶۰ ماهه (۵ ساله) با نرخ کارمزد چهار درصد تعیین شده است که پایین‌ترین نرخ کارمزد در شبکه بانکی است.

در فرآیند پرداخت این تسهیلات، نیازی به اخذ مستندات مرتبط با محل مصرف منابع از متقاضی نیست و صرفاً” ارائه معرفی نامه از سوی نهادهای حمایتی که فرد متقاضی تحت پوشش آن‌ها قرار دارد کافی است.

متقاضیان دریافت این تسهیلات در صورت ارائه معرفی‌نامه از سوی نهادهای حمایتی و واجد شرایط شناخته شدن، برای دریافت این تسهیلات باید نسبت به افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز اقدام کنند. در واقع افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز برای این متقاضیان الزامی است.

این اقدام در ادامه برنامه‌های حمایتی بانک مذکور در راستای کمک به تأمین مالی و رفع نیاز مالی اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر صورت خواهد گرفت.

بانک در تدوین دستورالعمل مربوط به نحوه و شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان با نیت تسهیل شرایط به منظور کمک‌رسانی به اقشار نیازمند، نسبت به ساده‌سازی مسیر دسترسی متقاضیان واجد شرایط به این تسهیلات اقدام کرده است. از جمله آنکه متقاضیان نیازی به ارائه مدارک و مستندات درمانی نداشته و صرفاً با ارائه معرفی نامه از نهادهای حمایتی که تحت پوشش آن‌ها قرار دارند در نوبت دریافت این تسهیلات قرار خواهند گرفت./ مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.