کد خبر : 11651 / /
/

مالکان کدام خانه ها باید مالیات بدهند؟

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ واحدهای مسکونی لوکس که قیمت آنها بالای ۱۰ میلیارد تومان باشد مشمول مالیات می‌شود. اما مالیات هر کدام از این واحدها چقدر است؟

مالکان کدام خانه ها باید مالیات بدهند؟

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت مشمول مالیات می‌شوند. بر اساس این لایحه، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهایی که قیمت آنها زیر ۱۰ میلیارد تومان باشد، از پرداخت این مالیات معاف است و به عبارتی واحد مسکونی لوکس محسوب نمی‌شود. اما واحدهای مسکونی بالای ۱۰ میلیارد تومان مشمول مالیات است.

اما میزان مالیات خانه‌‌های لوکس چقدر است؟

بر اساس متن پیشنهادی لایحه بودجه ۱۴۰۱، خانه‌هایی که قیمت آنها بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان باشد،مشمول مالیات یک دهم درصدی می‌شوند. یعنی مالکان این خانه‌هها باید سالانه ۵ میلیون تومان مالیات بدهند.

مالکان خانه‌هایی که قیمت آنها بین ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان است، مشمول مالیات دو دهم درصدی می‌شوند.

همچنین بر اساس لایحه پیشنهادی دولت، سازمان امور مالیاتی مکلف شده که حداکثر تا خرداد ۱۴۰۱، دارایی‌های مشمول این مالیات را مشخص کند و آن را مشمولان این مالیات اطلاع دهد.

تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.