کد خبر : 11440 / /
/

مشاوره حقوقی با وکیل آنلاین اداره کار جهت دادخواست بیمه بیکاری

مشاوره حقوقی با وکیل آنلاین اداره کار جهت دادخواست بیمه بیکاری

بدون‌ شک پیش‌ از هر اقدامی مشاوره ی حقوقی پیشنهادی است که می‌ توان به هر شخص در جامعه داد. درباره ی قانون کار و بیمه بیکاری و کلیه ی اقدامات مربوط به آن هم مشاوره حقوقی با وکیل آنلاین اثرات بسیار چشم گیر و قابل مشاهده‌ ای را خواهد داشت که نمی‌ توان آن را نادیده انگاشت، زیرا که فرد با مشاوره‌ی حقوقی نسبت‌ به قوانین و مقررات اداره‌ی کار به‌ خوبی مطلع می‌ گردد و دانش و آگاهی او زیاد می‌ شود. همچنین منفعت بیشتری هم برای فرد در بر خواهد داشت.

یک مشاوره‌ ی حقوقی خوب به‌ صورت آنلاین می‌ تواند در مدیریت زمان به شما کمک کند و نظارت بهتری بر کیفیت انجام کار داشته باشید. تنظیم نوشتار قرارداد بر طبق مفاد قانونی در هر مکان و زمانی شما را در پیشبرد اهداف تان یاری خواهد کرد و از اختلافات و دعاوی میان شما و کارفرما جلوگیری می‌ کند. علاوه‌ بر اینها چگونگی محاسبه ی حق سنوات در قرارداد قانون کار و نحوه ی درست جمع‌ آوری مدارک و مستندات لازم جهت بیمه بیکاری و احقاق حقوق همگی در اختیار متقاضی قرار می‌ گیرد و در نهایت از ضرر های مادی و معنوی به فرد ممانعت خواهد کرد.

تمامی اینها به‌ علت مشاوره ی حقوقی است که اگر از آن در زمان درست استفاده کنید بهترین نتایج را برایتان در بر خواهد داشت.

1

نحوه ی تنظیم دادخواست بیمه بیکاری

برای تنظیم دادخواست بیمه بیکاری باید یا از طریق خود کارگر اقدام شود و یا وکیل اداره‌ی کار اقدامات لازم را بیندیشد، چون‌ که هیچ‌ کس دیگری مجوز ارائه ی لایحه ی کارگر را ندارد.

مراجعی برای رسیدگی به دعاوی میان کارفرمایان و کارگران پیش‌ بینی‌ شده است و افرادی که برای حل اختلاف خود می‌ توانند به این مأخذها رجوع کنند باید مشمول ضابطه کار باشند، در واقع همان کارفرما و کارگر را شامل می‌ شود.

در مرحله اول باید به وسیله‌ی سازش طرفین دعوا حل‌ و فصل گردد، ولی در صورتی‌ که میان آنها سازش صورت نگیرد هیات حل اختلاف وارد عمل می‌ شود و به بررسی مشکل پیش‌ آمده می‌ پردازد.

برای شرح بیشتر مسئله با یک مثال آن را توضیح می‌ دهیم:

کارگری که قرارداد کاری او به پایان رسیده‌ است و در مدت یک‌ سال در کارگاه یا شرکتی مشغول به کار بوده‌ است و توانایی انجام کار را داشته‌ است حداکثر تا ۳۰ روز (یک ماه) فرصت دارد تا به واحد بیمه‌ی بیکاری اداره‌ی کار رجوع کرده و دادخواست خود را برای بهره‌ مند شدن از بیمه ی بیکاری به ثبت برساند. اما اگر در مدت‌ زمان کار او قرارداد کاری نداشته‌ است و یا کارمندی رسمی بوده که قرارداد کاری هم داشته ولی کارفرمای وی قبل‌ از موعد قرارداد کاری او را از کار اخراج کرده باشد می‌ تواند به اداره‌ی کار مراجعه نماید و دادخواست خود را تنظیم کند.

هنگامی‌ که دادخواست شما ثبت گردید هیات حل اختلاف وارد عمل می‌ شود و به درخواست بیمه ی بیکاری شما ترتیب‌ اثر خواهد داد. روال کاری در هنگام ثبت درخواست بیمه ی بیکاری بدین شکل است که به‌ سرعت انجام می‌ شود.

تنظیم دادخواست باید به زبان فارسی نوشته شود و بر روی برگه‌ های چاپی باشد. مواردی که باید در دادخواست ذکر شود شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، محل اقامت خواهان می‌ شود. خواهان در صورتی‌ که کارگر باشد باید شغل وی یعنی سمتی که در کارگاه داشته است نیز قید شود.

مشاوره حقوقی کارگر و کارفرما

در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و به معضلی بزرگ تبدیل‌ شده است اختلافات ریشه‌ دار میان کارفرمایان و کارگران است که هر روز بیشتر از روز های قبل می‌ شود. عموماً علت مهم و اصلی اختلافات میان آنها به پرداخت حقوق، سنوات، بیمه، پاداش و... کارگر بر می‌گردد که از سوی کارفرما یا پرداخت‌ نشده است و یا کمتر از میزانی است که باید به کارگر پرداخت می‌ شد.

اگر کارفرما و کارگر از قوانین و مقررات مصوب اداره ی کار راجع به‌ حق و حقوق هم اطلاع نداشته باشند دعوا و اختلاف میان آنها جدی‌ تر خواهد شد. در اینجا است که لزوم یک مشاور حقوقی احساس می‌ شود.

بسیاری از کارفرمایان در حوزه‌ های کاری خود احترام زیادی برای کارگران قائل هستند و حقوق آنها را همان‌ طور که باید بپردازند پرداخت می‌ کنند. همین امر منجر به رابطه ی خوبی میان کارفرما و کارگر خواهد شد که در رفاه و آسایش حال کارگران تأثیرات مثبت زیادی می‌ گذارد، اما برای آن دسته از کارفرمایانی که از بی‌ اطلاعی و نداشتن آگاهی لازم کارگران خود راجع به قوانین و مقررات اداره ی کار سوء استفاده می‌ کنند و به‌ راحتی حقوق آنها را تضییع می‌ نمایند مشاوره حقوقی کارگر و کارفرما به کمک آنها می‌ شتابد و با تخصص و دانش بسیاری که در کلیه ی زمینه‌ های دعاوی کارگر و کارفرما دارد مشکلات را از میان خواهد برد.

او یک نماینده ی قانونی است که نه‌ تنها در احقاق حقوق کارگران کمک خواهد نمود، بلکه به یاری کارفرما هم خواهد آمد و در زمان انعقاد قرارداد های کاری بین طرفین به‌ گونه‌ ای کار را جلو می‌ برد که در آینده و در طول پروژه ی کاری هیچ مشکلی پیش نیاید و اجازه نمی دهد اختلافات به وجود بیایند، چه رسد به اینکه کار به دعاوی در دادگاه و تنظیم شکایت هم برسد.

2
ویژگی های بهترین وکیل آنلاین قانون کار

اگر شما کارگر هستید و برای احقاق حقوق خود به کمک نیاز دارید باید از یک وکیل متخصص اداره ی کار کمک بگیرید تا بتوانید در پرونده‌ ی کاری‌ تان موفق شوید. در زمان‌ هایی که امکان دسترسی به وکیل را ندارید و نمی‌ توانید به‌ صورت مراجعه ی حضوری به دفتر آنها رفته و مشکلات خود را مطرح نمایید می‌ توانید از مشاوره ی وکیل آنلاین قانون کار بهره‌ مند شوید.

فعالیت در همه ی زمینه‌ های مربوط به اداره ی کار نیازمند دانش و تجربه ی بسیاری است که وکلای باسابقه در این حوزه دارای خصوصیات نامبرده‌ شده می‌ باشند.

آگاهی داشتن نسبت‌ به قانون کار، قانون تامین اجتماعی، بخش نامه‌ ها، آیین‌ نامه‌ ها و دیگر قوانین مورد نیاز در برنامه ی کاری یک وکیل اداره ی کار است. برای تنظیم دادخواست و کمک به کارگران می‌ داند باید در کدام یک از مواد قانونی و تبصره‌ های آن وارد شود و به آنها رجوع نماید. دارای فن بیان قوی و محکمی است و در کلامش گیرایی وجود دارد. نسبت به ادله و مدارک و اسنادی که باید در دادگاه ارائه دهد به‌ خوبی مسلط است و می‌ داند که در تمام جلسات رسیدگی در مراجع اداره ی کار چگونه باید از موکل خود (کارگر) دفاع کند.

از تمامی این موارد که بگذریم سابقه و تجربه ی طولانی وکلا در پرونده‌ های اداره ی کار نشان‌ دهنده ی درجه ی موفقیت و رسیدن به خواسته‌ های کارگران می‌ باشد.

همه ی مواردی که بیان گردید جزء ویژگی‌ های بهترین وکلای اداره‌ ی کار می‌ باشد و در مواردی که امکان رجوع به آنها برای شما وجود ندارد می‌ توانید از مشاوره ی آنلاین برخوردار شوید. نگران نباشید بهترین و تخصصی‌ ترین راهنمایی‌ ها را در قالب مشاوره به افراد خواهند داد و یقیناً به نتیجه ی مطلوب خود خواهید رسید.

3
شرایط دادخواست بیمه بیکاری

قبل‌ از اینکه شرایط دادخواست بیمه بیکاری را بدانید، باید بدانید که بیمه ی بیکاری چیست و برای استفاده ی چه کسانی به‌ وجود آمده است.در واقع بیمه ی بیکاری جهت حمایت از قشر ضعیفی که به شکلی موقت و غیر ارادی شغل و حرفه ی خود را از دست داده‌ اند پدید آمده‌ است. در شرایط فعلی بسیاری از افراد قابلیت تامین مایحتاج زندگی خود و خانواده‌ شان را ندارند، به‌ ویژه در روز هایی که اکثریت جامعه درگیرکرونا شده‌ اند و بسیاری از مشاغل دچار ورشکستگی و بیکاری گشته اند لزوم بهره‌ مندی از بیمه ی بیکاری بسیار مشهود می‌ باشد.

 برای کارگرانی که در چنین شرایطی کار خود را از دست داده اند می‌ توان با تشکیل پرونده ی بیمه ی بیکاری آنها را صاحب حقوق و مزایا کرد. تنها کافی‌ است فرد متقاضی بیمه ی بیکاری مدارک و اسنادی که لازمه ی اثبات رابطه ی کارگری و کارفرما است و نیز همه ی مدارکی که نشان می‌ دهد او در مدت معلومی در یک کارگاه و برای شخص حقیقی یا حقوقی کار می‌ کرده است را به اداره ی کار مربوطه تقدیم نماید.

 مدت‌ زمان تحویل و ارائه ی مدارک یک‌ ماه می‌ باشد. مدارک مورد نیاز جهت برقراری بیمه ی بیکاری عبارت هستند از:

_ معرفی‌ نامه ی کارفرما که در آن کارفرما علت بیکار شدن فرد را با قید زمان به شکل مکتوب باید اعلام نماید.

 _ عکس سه‌ در چهار ۴ قطعه.

 _اصل و کپی همه ی صفحات شناسنامه.

 _اصل و کپی کارت ملی.

 _اصل و کپی کارت پایان خدمت برای آقایان.

 _اصل و کپی گواهی کار از شرکت.

 _اصل و کپی مدرک تحصیلی یا فنی.

 _اصل و کپی سال آخر قرارداد کار یا رأی صادر شده.

تمامی این موارد جزء شروط دادخواست بیمه ی بیکاری می‌ باشد که در صورت نبود یکی از آنها کار شما به مشکل بر خواهد خورد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.