کد خبر : 11320 / /
/

شوت زیبای مسوت اوزیل

مسعود اوزیل بازیکن ترکیه اصل تیم ملی آلمان و باشگاه رئال مادرید در 15اکتبر 1988 در گلزن گیرشن واقع در آلمان غربی متولد شد. وی 182 سانتی مترقامت دارد و از سال 2006 کار خود رو از جوانان آلمان شروع کرد. در سال 2007 در رده زیر 25 سال ژرمن ها بازی کرد.

شوت زیبای مسوت اوزیل

در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در سه بازی تیم آلمان بازی کرد و در بازی با غنا از لبه محوطه ۱۸ قدم یک گل به ثمر رساند.

اوزیل سرانجام با انعقاد قراردادی به ارزش 15 میلیون یورو از وردربرمن به تیم

فوتبال رئال مادرید اسپانیا پیوست. مسوت اوزیل پس از پیوستن به رئال مادرید

گفت:« امروز به رویای کودکی ام رسیدم.»

به گزراش مارکا مسوت اوزیل پس از امضای قرار داد با رئال مادرید گفت:«از این که مدت طولانی طی شد تا به رئال مادرید ملحق شوم متاسفم و از مردم مادرید عذرخواهی می‌کنم. مشکل مالی از ابتدا نیز وجود نداشت و مقامات وردربرمن آلمان با هواداران خود صادقانهرفتار نمی کردند.»

 اوزیل در ادامه با بیان اینکه به رئال پیوسته است خوشحال است می گوید:« از این که به رئال مادرید اسپانیا پیوسته ام بسیار خوشحالم و اطمینان دارم که فصل جدید را با قدرت تمام آغاز خواهیم کرد. زندگی شخصی او در حال حاضر با آنا ماریا لاگربلوم خواهر سارا کونور که مطابق اعتقادات او در ژوئن ۲۰۱۰ به اسلام گرویده است نامزد شده است.

بازیکن مسلمان تیم ملی فوتبال آلمان توجه عمیقی به گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان دارد.

به گزارش برمنر سایتونگ ، مسوت اوزیل از زمانی که به سن شرعی رسیده، آنگونه که خود عنوان می کند، به گرفتن روزه مبادرت کرده است.این بازیکن 25 ساله ترک تبار که در خاک آلمان به دنیا آمده است، در جام جهانی آفریقای جنوبی درخشید و بسیار مطرح شد. وی پس از این پیکار ها، همواره مورد توجه تیم های بزرگی مانند بارسلونا، رئال مادرید، منچستریونایتد و چلسیبوده است.

اوزیل عنوان کرد:تاکنون تا آنجایی که امکان داشته، روزه هایم را گرفته ام. اگر در مسافرت به سر برده ام نیز قضای آن را به جای آوردهام. البته الان از این لحاظ با دشواری روبرو شده ام.

با توجه به اینکه در فصل آماده سازی قبل از شروع فصل قرار داریم و روزی دو جلسه صبح و عصرتمرین می کنیم، در عمل امکان گرفتن روزه خیلی سخت است. با این حال، به

گرفتن قضای روزه هایم پس از این دوره اقدام می کنم.

مسعود اوزیل ، بازیکن دورگه آلمانی – ترکیه ای ، تصمیم گرفت که ملیت ژرمن را برای خود انتخاب کند و حالا برای تکمیل خط هافبک رئال مادرید

به هموطنش ، سامی خدیرا ملحق شده است . اوزیل که مسی “مانیشافت” لقب گرفته، پای چپ خلاقی دارد و با سبک بازی فرز و چابک خود می تواند حریفان را مبهوت خود سازد . او خود را در بوندسلیگا و علی الخصوص جام جهانی به جهانشناساند . اوزیل ۲5 ساله ، با توجه به غیبت بالاک در جام جهانی ، طراح اصلیتیم ملی آلمان در جام جهانی بود و در تیم ملی کشورش ، با یک سبک بازی فوق العاده به مقام سومی جهان رسید . تکنیک او جان تازه ای به فوتبال ماشینی آلمان بخشید و البته باید شهرت خود را مدیون یواخیم لوو ،تئوریسین متبحر آلمانی باشد .

مسعود اوزیل ، در سال ۱۹۸۸ در گلزن کرشن ، شهری که رائول گونزالسدر آن بازی می کند متولد شد ، والدینش مهاجرانی از دورک ، در استان زونگولداک ترکیه بودند . اجداد او در دهه ۶۰ به آلمان آمدند چرا که در آن زمان ، کشور آلمان ، احتیاج به کارگران خارجی داشت . دونسل بعد ، مسعود در بولمک رشد یافت و پدرش مصطفی نیز در کارخانه سنگ مرمر

کار می کرد . مادرش ،گلی زار اهل تونس بود و فرزندان این زوج هم مطلع ، نسه ، دویگو و مسعود بودند که آخری فقط یک رویا داشت : تبدیل شدن به زیدان .

تفریح اول او پس از فوتبال ، خواندن قران است و پس از آن گوش دادن به آهنگهای رپ که آن را در تضاد با دینش اسلام نمی داند . او با جان دلای ، رپر معروف رفاقت دیرینه ای دارد .

درماه های گذشته شایعه پردازان به خاطر رابطه اش با خواهر خواننده معروف سارا کونور ، او را زیاد مورد توجه قرار می دادند اما آخرین با آنا ماریا لاگربلوم دوست شده است که به تازگی با یک بچه هشت ساله از پکا لاگربلوم طلاق گرفته است . آنا ماریا که سابقه دوستی با لودویچ مگنین ، بازیکن دیگر را هم دارد ، از اواخر ۲۰۰۹ با اوزیل دوست شده و رابطه این دو آن قدر عمیق است که آنا ماریا به اسلام گرویده و حتی نامش را به ملک (به معنی فرشته)تغییر داده است . قرار بود که پس از جام جهانی با همدیگر ازدواج کنند اما آنا ماریا فعلا در گیر و دار مسائل طلاقش به سر می برد .

بخش عمده ای اززندگی او در سالهای اخیر متعلق به وردربرمن بوده است . جایی که در آن  جابه موفقیتهای زیادی دست یافت . البته راه درازی تا رسیدن به اوج پیش رو

داشت . اولین تیم او وستفالیا ۰۴ بود که تیمی محلی در منطقه شالکه است ، پس

از آن به تیم شالکه ۰۴ ملحق شد . اولین بازیش برای این تیم را در ۱۷ سالگیانجام داد و به یکی از پدیده های تیمش مبدل شد . در دومین فصل مورد اعتماداسلومکا ، مربی جدید تیم قرار نداشت . پدر اوزیل از این وضعیت خسته شد پساز رد پیشنهاد تمدید قرارداد یک میلیون یورویی توسط شالکه ، پسرش را راهی وردربرمنی کرد که به دنبال جانشینی برای دیگو بود . بازیکن برزیلی به یووه رفت و اوزیل با ۴٫۵ میلیون یورو به وردربرمن رفت تا ناجی این تیم باشد .

درخشش او در تیم زیر ۲۱ سال آلمان و همین طور وردربرمن نگاه یواخیم لوو را به او جلب کرد تا در غیاب بالاک در جام جهانی به این جوان   بازی دهد و البته خوب هم جواب داد .اسطوره ی اوزیل ، زیدان است

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.