کد خبر : 11155 / /
/

سقوط شدید ارزش بیت‌کوین

بعد از ریزش بیت‌کوین تا محدوده ۴۳ هزار دلار ارزش بازار رمزارزها به شدت سقوط کرد و حالا در محدود ۲/۲ هزار میلیارد دلار قرار دارد.

سقوط شدید ارزش بیت‌کوین

بعد از ریزش بیت‌کوین تا محدوده ۴۷ هزار دلار، ارزش بازار رمزارزها سقوط کرد و در محدوده ۲/۲ هزار میلیارد دلار رسید.

زمانی که بیت‌کوین در سقف تاریخی خود قرار داشت (۶۹ هزار دلار) ارزش بازار رمزارزها به ۲۹۴۰ میلیارد دلار رسیده بود اما امروز این رقم به ۲۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است و این یعنی ارزش بازار رمزارزها در ۲۴ روز اخیر حدود ۳۳ درصد ریزش کرده است.

به گفته محمد باقر نوبخت درآمد نفتی ایران در سال ۹۹ حدود ۱/۲ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۷۵۰ میلیارد دلار ریزش کرده است. با این حساب ارزش بازار رمزارزها در ۲۴ روز گذشته حدود ۶۲۵ برابر درآمدهای نفتی سال ۹۹ ایران ریزش کرده است.

سال ۹۰ درآمدهای نفتی ایران حدود ۱۱۹ میلیارد دلار بود که این سال را می‌توان طلایی‌ترین سال برای صادرات نفت ایران در یک دهه اخیر دانست اما ریزش بازار رمزارزها ۶ برابر بیشترین درآمد نفتی ایران در یک دهه اخیر است.

ارزش کل بازار بورس ایران حدود ۵ هزار همت است و اگر این رقم را با دلار ۲۸ هزار تومانی محاسبه کنم ارزش کل بازار بورس ایران حدود ۱۸۹ میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار است و این یعنی ارزش بازار رمزارزها در ۲۴ روز گذشته بیش از ۲ برابر ارزش کل بورس ایران ریزش کرده است.

رتبه بیت‌کوین در میان سایر دارایی‌های جهان

بعد از ریزش بیت‌کوین این ارز دوباره به رتبه نهم بزرگ‌ترین دارایی‌های جهان سقوط کرد و شرکت تسلا دوباره به رتبه هشتم بازگشت.

ارزش بازار ماکروسافت و اپل هم از ارزش بازار کل بازار رمزارزها پیشی گرفت و حالا بازار رمزارزها در رتبه چهام قرار دارد.

بحث ممنوعیت رمزارزها در آمریکا همیشه برای فعالان بازار ترسناک بود اما با تصویب ETF بیت‌کوین در بورس آمریکا نگرانی‌ها کمی برطرف شده بود و حالا دوباره گمانه‌هایی در مورد ممنوعیت این بازار مطرح شده است.

 تجارت نیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.