کد خبر : 11080 / /
/

گوشی‌‌های کارکرده زیر ۵ میلیون چی بخریم؟

قیمت‌های گوشی‌ تلفن همراه در ایران روزانه در حال افزایش است و به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب برخی از افراد خرید گوشی دست دوم را ترجیح می‌دهند تا در هزینه‌‌های خود صرفه جویی کنند.

گوشی‌‌های کارکرده زیر ۵ میلیون چی بخریم؟

با توجه به افزایش قیمت عجیب و غریب گوشی‌های تلفن همراه در بازار ایران، در حال حاضر برخی افراد خرید گوشی‌های دست دوم را به گوشی‌های نو ترجیح می‌دهند.

خرید یک مدل دست‌دوم مشکلات خاص به خود را دارد و نیازمند اطلاعات کافی است، چرا که در خرید یک گوشی دست‌دوم هیچ تضمین جدی از سالم بودن دستگاه وجود ندارد.

هر کدام از برندهای گوشی موبایل، کد تست خاصی را برای بررسی سلامت قسمت‌های مختلف گوشی؛ مانند صفحه‌نمایش، حسگرها، دوربین، اسپیکر و … اختصاص داده‌اند. به عنوان مثال این کد در گوشی‌های سامسونگ و شیائومی، کد  #*۰#* است.

همچنین یکی از نکات مهمی که در خرید گوشی دست دوم باید مد نظر قرار داد، اطمینان از سرقتی نبودن گوشی تلفن همراه است، لازم است که فروشنده جعبه، فاکتور فروش و سایر اقلام را در اختیار خریدار بگذارد.

قیمت‌گذاری گوشی دست دوم

قیمت گذاری گوشی دست دوم به چند عامل بستگی دارد. قیمت نسخه نو همان مدل گوشی در قیمت تاثیرگذار است. پیدا کردن دقیق این قیمت بسیار مهم است چراکه ارزش گوشی کارکرده و نو با قیمت دلار ارتباط دارد و هر لحظه درحال تغییر است.

براساس گزارش‌های به دست آمده برای قیمت‌گذاری گوشی دست دوم، بین ۱۰ تا ۴۰ درصد از قیمت نو گوشی کم می‌شود. کاملا مشخص نیست چقدر ارزش گوشی کارکرده چقدر کاهش می‌یابد و معمولا ارزش آن به‌ صورت توافقی و نسبت به درصد سلامت گوشی تعیین می‌شود.

قیمت برخی از گوشی‌های دست دوم در سایت‌های خرید و فروش آنلاین:

موبایل

خرید گوشی موبایل دست دوم در بسیاری از موراد می‌تواند به صرفه‌تر از خرید یک دستگاه نو باشد. به شرط اینکه افراد با داشتن اطلاعات کافی از برند گوشی مورد نظر اقدام به خرید گوشی دست دوم بکنند./ تجارت نیوز

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.