کد خبر : 10898 / /
/

وام فوری و آسان با سند خودرو +جزئیات

برخی از افراد برای گرفتن تسهیلات از بانک باید ضامن مورد تایید به بانک معرفی کنند. شرایط سخت پیدا کردن ضامن و مبالغ پایین بانک‌ها برای پرداخت وام به مشتریان، باعث شکل‌گیری موسساتی شده است که بر روی سند خودرو یا خانه به متقاضیان وام می‌دهند. اما شرایط این موسسات چگونه است؟

وام فوری و آسان با سند خودرو +جزئیات

 در برخی از سایت‌های فروش وام افراد اقدام به فروش وام‌های خودرو خود می‌کنند و به عبارتی وام خود را به فرد دیگری واگذار می‌کنند. اما به غیر از آن سایت‌های بی‌نام و نشانی وجود دارند که بر روی سند تگ‌برگ خودرو به متقاضیان وام می‌دهند.

در این نوع از پرداخت تسهیلات بانک دخالتی ندارد و موسسات هم تحت نظر بانک نیستند. پیگیری‌های تجارت‌نیوز از این سایت‌ها نشان می‌دهد، بسیاری از این موسسه‌ها با سرمایه فردی افراد شکل گرفته و پشتوانه‌ای برای آن‌ها وجود ندارد. یکی از این موسسات به تجارت‌نیوز می‌گوید: « ما طلافروشی داریم و حالا تصمیم گرفتیم موسسه آزادی تاسیس کنیم که وام می‌دهد»

یکی دیگر از این موسسه‌ها درباره شرایط وام‌دهی بر روی سند خودرو گفت: شرط مهم و اساسی در دریافت تسهیلات با سند خودرو داشتن سند تگ‌برگ است در غیر این صورت موسسه وام نمی‌دهد.

شرط اساسی دیگر این است که تا زمانی که اقساط و کل پول دریافتی از موسسه تسویه نشده است مشتری حق فروش خودرو خود را ندارد و به عبارتی سند خودرو در رهن موسسه می‌ماند.

میزان وامی که با سند خودرو مشتری دریافت می‌کند در بین موسسه‌های مختلف متفاوت است برخی براساس ۳۰ درصد ارزش خودرو وام به مشتری می‌دهند و برخی ۴۰ درصد ارزش خودرو.

البته قبل از آنکه پولی تحت عنوان وام به حساب مشتری واریز شود، باید توسط کارشناسان این مجموعه‌ها خودرو مورد بررسی قرار بگیرد.

کارمزد دریافتی برای هر وام در بین موسسه‌های مختلف معمولا یکسان است و اکثر این مجموعه‌ها ۱۰ درصد کارمزد بر روی هر وام دریافت می‌کنند. همچنین این مجموعه‌ها سقف بازپرداخت وام را معمولا تا سه سال بیان می‌کنند و برای پرداخت وام ضامن نمی‌خواهند زیرا سند خودرو ضامن مشتری است.

در حال حاضر در بین بانک‌های فعال در شبکه بانکی، وام و تسهیلاتی به این صورت وجود ندارد و شرایط وام‌دهی بیشتر بانک‌ها سپرده‌گذاری بلند مدت و ارائه ضامن معتبر به بانک است. اگرچه مشتری دریافت وام از این مجموعه‌ها علاوه بر پرداخت ماهانه اقساط باید سود آن را هم بپردازد اما این نوع وام گرفتن را به دریافت تسهیلات از بانک ترجیح می‌دهند./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.