کد خبر : 10771 / /
/

عاقبت بارگزاری لایوهای نامتعارف جوان یزدی

رئیس پلیس فتا یزد از دستگیری متهمی که اقدام به برگزاری لایو‌هایی نامتعارف در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد.

عاقبت بارگزاری لایوهای نامتعارف جوان یزدی

سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد گفت:  کارشناسان این پلیس با رصد و پایش فضای مجازی موفق به شناسایی هویت گرداننده یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به برگزاری لایوهایی با محتواهای نامتعارف می‌کرد ، شدند.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه برگزاری لایو نامتعارف در فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی براساس قوانین، یک عمل مجرمانه محسوب می‌شود، موضوع شناسایی هویت گرداننده صفحه اینستاگرامی مجرمانه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

مجازات، عاقبت بارگزاری لایوهای نامتعارف

این مقام سایبری افزود: با تلاش‌های کارشناسان پلیس فتا، هویت گرداننده صفحه اینستاگرامی مشخص شد و پس از هماهنگی با مقام قضائی، نامبرده که ساکن یکی از شهرستان‌های یزد بود، دستگیر و به همراه تجهیزات دیجیتالی که با آنها مرتکب جرم می‌گردید به پلیس فتا شهرستان مربوطه انتقال داده شد.

سرهنگ ابوطالبی گفت: متهم که در ابتدا منکر مدیریت صفحه اینستاگرامی مجرمانه و ارتکاب هرگونه جرمی شده بود با مشاهده و مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارپذیر گردآوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا، بناچار لب به اعتراف گشود و ضمن تشریح چگونگی ارتکاب جرم، هدف خود را بالابردن میزان دنبال‌کننده خود بیان کرد؛ در نهایت پرونده تکمیل و بهمراه متهم دستگیرشده جهت ادامه سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال و معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به پرونده‌هایی که با موضوع انتشار فیلم بصورت زنده از خود و یا سایر افراد با انگیزه معروف شدن در فضای مجازی منتشر می شود، بیان داشت: با توجه به استفاده روز افزون کاربران از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه خصوصا اینستاگرام متاسفانه همزمان شاهد افزایش اقدامات مجرمانه بدون توجه به عواقب آن در این حوزه هستیم؛ لذا پلیس فتا با افرادی که بصورت زنده اقدام به انتشار تصاویرخصوصی  خود و یا سایر افراد با موضوعات مجرمانه می کنند، برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان یزد به هموطنان توصیه کرد: قبل از حضور یا استفاده از هر شبکه اجتماعی یا پیام‌رسان و یا هرگونه اقدام اینترنتی با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir از آخرین آموزش‌ها و نکات هشداری لازم اطلاع یافته و با خاطری آسوده‌تر، موضوع خود را در اینترنت دنبال نمایند.

رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.