کد خبر : 10713 / /
/

پیش بینی مهم از آینده قیمت طلا

نوسان قیمت طلا و سکه تحت تاثیر عقب‌نشینی دلار کاهش پیدا کرده است؛ حالا فعالان این صنف بر این باورند که درصورت تداوم روند نزولی ارز با شروع مذاکرات، شاهد تاثیر آن بر بازار طلا خواهیم بود.

پیش بینی مهم از آینده قیمت طلا

هفته گذشته درحالیکه دلار با ادامه روند صعودی از سقف قیمت سال عبور کرد، اما بازار طلا به افت ارزش اونس واکنش بیشتری نشان داد و قیمت طلا و سکه چندان افزایش نیافت؛ حالا با شروع هفته جدید و نزدیک شدن به مذاکرات برجام، دلار از مسیر افزایشی بازگشته و اونس هم از سطح ۱۸۰۰دلار که اواخر هفته پیش به آن صعود کرده بود، فاصله گرفته و از همین رو در بازار امروز هم قیمت طلا و سکه تغییر نکرده است.

از طرفی به گفته فعالان این بازار، حجم تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه به شدت افت کرده و حتی برخلاف گذشته طلای آب شده هم خریدار ندارد؛ البته فروشنده‌ای هم در بازار نیست و همه معامله‌گران منتظر شروع مذاکرات و واکنش قیمت دلار به این موضوع هستند.

در همین رابطه محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا هفته پیش به‌رغم نوسان شدید دلار، روند آرامی را سپری کرد و این وضعیت در بازار امروز هم تحت تاثیر کاهش جزیی قیمت دلار دیده می‌شود.

این فعال بازار طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها بعد از شروع مذاکرات بیان کرد: اگر این نشست حامل اخبار مثبتی باشد و دلار به آن واکنش نشان دهد، مسلما تاثیر آن را در بازار طلا هم خواهیم دید؛ اما اگر روند مذاکرات مطابق میل و خواسته طرفین پیش نرود، دلار به مسیر صعودی باز‌خواهد گشت و در این صورت، شاهد بالا رفتن قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه ۶آذر ماه ۱۴۰۰

کشتی‌آرای به قیمت‌های امروز اشاره کرد و افزود: در جریان معاملات بازار طلای تهران، امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار پنج میلیون و ۴۲۳هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۵۲هزار تومان است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا ادامه داد: در بازار امروز هر قطعه سکه تمام طرح امامی با قیمت ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۲میلیون و ۳۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۵۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰هزار و سکه‌های یک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید./ اقتصادآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.