کد خبر : 10672 / /
/

ویروس جدید کرونا بورس تهران را به هم ریخت!

در حالی که بازارهای جهانی تحت تاثیر شیوع سویه جدیدی ویروس کرونا قرار دارند، بورس تهران هم متاثر از نمادهای کامودیتی محور قرمز شده است.

ویروس جدید کرونا بورس تهران را به هم ریخت!

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی حدود یک درصد کار خود را آغاز کرد. این در حالی است که بازارهای جهانی تحت تاثیر شیوع سویه جدید ویروس کرونا، با افت شدیدی مواجه شده‌اند.

در دقایق ابتدایی معاملات امروز که با افزایش تقاضا در برخی از نمادهای قطعه‌ساز همراه بود، ارزش معاملات حدود یکهزار میلیارد تومان به ثبت رسید. نمادهای فولاد، شستا و نمادهای پالایشی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند و سبزپوشی نمادهای وابسته به بورس هم نتوانسته از منفی بودن شاخص جلوگیری کند.

معاملات امروز در حالی آغاز شده که سه نماد خودروسازی خپارس، خودرو و خساپا همچنان با تعلیق مواجه شده‌اند. بحث افزایش قیمت خودرو و آزادسازی قیمت، موضوعی است که همچنان این نمادها را متوقف نگاه داشته است. خودرو و خساپا از ۱۸ آبان و پس از رفت و برگشت خبر افزایش قیمت خودروها، متوقف هستند.

نکته جالب در مورد این دو نماد، افزایش سهام سازمان گسترش و نوسازی ایران بود. ایدرو در روزهای اخیر ۵ میلیارد سهام خودرو و ۳ میلیارد سهام خساپا خریداری کرده است.

به نظر می‌رسد با گذشت زمان، فشار عرضه در نمادها بیشتر شده و شدت منفی‌شدن شاخص بیشتر می‌شود.

بازار در حالی کار این هفته خود را آغاز کرده که اکثر تحلیلگران مورد بررسی تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده‌اند این هفته بورس هفته‌ای متعادل را پشت سر خواهد گذاشت.

تجارت‌نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.