کد خبر : 10431 / /
/

هجوم مردم برای خرید دلار/ دلار گران می شود؟

اختلاف قیمت دلار در بازار آزاد با صرافی‌ها امروز تا دو هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است. این رقم در حالی است که صرافی ملی هر دلار آمریکا را به قیمت ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان می‌فروشد.

هجوم مردم برای خرید دلار/ دلار گران می شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته قیمت دلار در کانال ۲۸ هزار تومان نوسان کرد، برخی از کارشناسان معتقد بودند ورود قیمت دلار به کانال بالاتر هم ممکن است. اما روزهای پایایی هفته قبل قیمت دلار نهایتا کمی ارزان شد و به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت.

امروز در سومین روز هفته، قیمت دلار صرافی ملی به ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که نرخ دلار در بازار آزاد به ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده و معامله‌گران بازار ارز با این نرخ دلار را خرید و فروش می‌کنند.

با تفاوت قیمت زیاد نرخ دلار صرافی و بازار آزاد هجوم مردم برای خرید دلار سهمیه‌ای سالانه خود زیاد شده است. در چند روز گذشته و به خصوص امروز صف‌ فروش دلار در صرافی‌ها زیاد شده است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از صرافی‌های تهران نشان می‌دهد که در حال حاضر خرید و فروش دلار در صرافی‌ها قفل شده است و صورت نمی‌گیرد.

برخی از این صرافی‌ها هم به صورت نقدی خرید و فروشی را انجام نمی‌دهند. همچنین دسته دیگری از صرافی‌ها هم هستند که تنها دلار را می‌فروشند و خریدی را انجام نمی‌دهند.

البته هفته قبل موضوع منابع ارزی آزاد شده خبرساز شد که دولت هم آن را تایید کرد. این خبر تاثیر زیادی روی نرخ دلار نداشت، کارشناسان نیز معتقد بودند این خبر صرفا برای ایجاد هیجان در بازار منتشر شده و اتفاق واقعی مبنی بر تزریق دلار به بازار رخ نداده است.

هفته گذشته دولت همان کاهش اندک قیمت دلار را به اسم خود تمام کرد، اما کارشناسان اقتصادی به تجارت‌نیوز گفته بودند: به دلیل وجود تحریم‌ها ارتباط بانکی ایران با کشورها قطع شده است و امکان ورود ارز به کشور از طریق بانک‌ها وجود ندارد و تنها در حال حاضر تهاتر کالا برای آزادسازی ارزهای ایران رخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد اخبار از سرگیری مذاکرات در کاهش قیمت دلار تاثیرگذار بوده، چرا که روند ادامه‌دار کاهش قیمت در چند روز گذشته باعث شد که امروز دلار به کانال ۲۶ هزار تومان برسد.

این مذاکرات از هفته آینده آغاز می‌شود اما کارشناسان اقتصادی همچنان فضای ابهام آلود برجام را دلیل محکمی برای نوسانات قیمت دلار بیان می‌کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.