کد خبر : 10135 / /
/

آینده قیمت طلا چه می شود؟/اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید

با افت جزیی بهای دلار طی چند روز گذشته و کاهش نوسانات این بازار، روند صعودی طلا و سکه هم متوقف شد و از دیروز قیمت آن‌ها ثابت مانده است.

آینده قیمت طلا چه می شود؟/اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید

هفته اخیر قیمت طلا و سکه تحت تاثیر رشد دلار و اونس، نوسان افزایشی داشت. با آغاز روند صعودی بازار ارز از هفته گذشته و تداوم این مسیر تا سه روز پیش، دلار به سقف قیمت امسال یعنی ۲۸۸۰۰تومان رسید؛ از طرفی اونس هم در مسیر افزایشی قرار گرفت و با رشد حدود ۵۰دلار طی این مدت، طلای جهانی تا سطح ۱۸۶۵دلار پیش رفت.

تحت تاثیر این دو عامل تاثیر‌گذار، قیمت طلا در بازار داخلی تا یک میلیون و ۲۸۰هزار و سکه تا ۱۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان بالا رفت؛ اما از شنبه هفته جاری با توقف نوسان صعودی دلار و تعطیلی بازار‌های جهانی، روند نزولی بازار طلا هم آغاز شد که تا عصر دیروز ادامه داشت. حالا امروز با آغاز به کار بازار‌های جهانی، به‌رغم افزایش حدود ۹دلاری اونس و رسیدن به سطح ۱۸۷۴ دلار، قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از فروکش کردن نوسانات بازار ارز، ثابت ماند.

گفتنی است که با توجه به ادامه رکود چند ماهه بازار طلا و کاهش حجم مبادلات طلا و سکه، عامل تقاضا نقشی در روند افزایشی یا کاهشی این بازار نداشته و قیمت‌ها صرفا تحت تاثیر نوسانات دلار و اونس بوده است.

حالا بازار طلا به حرکات دلار چشم دوخته است. با نزدیک شدن به زمان برگزاری مذاکرات برجام، برخی فعالان بازار ارز پیش‌بینی‌ می‌کنند که دلار در چند روز باقی‌مانده به از سرگیری این نشست، مثل هفته پیش نوسان نخواهد داشت؛ در این صورت اگر اونس جهانی هم افزایش یابد، اثر چندانی بر قیمت طلا و سکه نخواهد گذاشت. اما اگر بازار ارز آرامش فعلی را از دست دهد و دلار پا در مسیر افزایشی بگذارد، مجددا شاهد افزایش قیمت طلا و سکه با شیب ملایم خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه چند؟

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده از بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی ۱۲میلیون و ۵۳۰هزار و بهای سکه طرح قدیم ۱۲میلیون و ۳۵۰هزار تومان است. در بازار امروز نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۴۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۷۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده به پنج میلیون و ۴۳۵هزار، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۵۵هزار و ارزش هر اونس جهانی طلا به ۱۸۷۴دلار و ۵۴سنت رسیده است. 

اقتصاد آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.