کد خبر : 10058 / /
/

کدام نمادها بیشترین افزایش سهام را داشتند؟

افراد حقیقی امروز ۵۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بود.

کدام نمادها بیشترین افزایش سهام را داشتند؟

در بورس امروز حقوقی‌ها  حدود ۵۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۳۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «تولید محصولات کامپیوتری الکترونیکی ‌و نوری» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «سمگا»، «شپنا» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «بورس»، «کالا» و «حکشتی» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی معادل ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بورس اوراق بهادار تهران با برتری ۱۱۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۳۰میلیارد تومان بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.