کد خبر : 10048 / /
/

خبر خوش برای معلمان/ کارت‌ اعتباری ویژه از راه رسید

باسط درازهی تأکید کرد: برروی کارت‌های اعتباری باید تخفیفات و تسهیلات را در نظر گرفت. به‌عنوان مثال اگر قرار است معلمی با کارت اعتباری خرید کند باید جدا از تخفیف فروشگاه، تخفیفی را هم بانک برروی کارت اعتباری در نظر بگیرد تا معلمان از سود کارت اعتباری بهره‌مند شوند.

خبر خوش برای معلمان/ کارت‌ اعتباری ویژه از راه رسید

محمد باسط درازهی با بیان این‌که کارت‌های اعتباری برای حمایت از فرهنگیان و اساتید دانشگاه می‌تواند مفید و مؤثر واقع شود، اظهار داشت: معلمان و اساتید دانشگاه از جایگاه و مقام بالایی برخوردارند و جزو اقشار تأثیرگذار اجتماعی محسوب می‌شوند که رسیدگی به معیشت آن‌ها باید جزئی از اولویت‌های اصلی نظام و دولت باشد.

وی گفت: متأسفانه شرایط مالی و معیشتی فرهنگیان به‌ویژه معلمان اصلاً مساعد نیست و حقوق یک معلم با ۲۰ سال سابقه کار نهایتاً تا بیستم ماه کفاف زندگی او را می‌دهد و حتی امروز معلمان برای این‌که معیشت خانواده‌شان را تأمین کنند مجبور هستند که چندین شغل داشته باشند و دیگر وقت مطالعه و افزودن بر دانش و معلومات خود را ندارند تا دانش‌آموزان یا دانشجویان را از علم سیراب کنند و نکات نو و تازه‌ای را به دانش‌آموزان و دانشجویان منتقل سازند.

کارشناس مسائل آموزشی و نماینده سابق مجلس عنوان کرد: اگر دولت بسترهایی را فراهم سازد و یا ابزارهایی را در اختیار معلمان قرار دهد که بتوانند در راستای معیشتان مورد استفاده قرار دهند، قطعاً انگیزه معلمان افزایش پیدا می‌کند.

باسط درازهی معقتد است: کارت‌های اعتباری در خانواده بزرگ آموزش و پرورش باید همه‌گیر شود و همه معلمان باید از این نوع کارت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: فرهنگیان با استفاده کارت‌های اعتباری می‌توانند خریدهای خود را با شرایط ویژه و خاص از فروشگاه‌های منتخب انجام دهند و سپس اقساط آن را هم با شرایط ویژه و خاص پرداخت کنند.

این نماینده سابق مجلس یادآور شد: هم و غم دولت باید ارتقای معیشت معلمان باشد تا دغدغه مالی این قشر مهم و تأثیرگذار کمتر از قبل شود. اعطای کارت‌های اعتباری البته با شرایط ویژه و مخصوص معلمان و اساتید دانشگاه ابزاری مهم برای رفع دغدغه مالی و معیشتی به‌شمار می‌رود.

باسط درازهی تأکید کرد: برروی کارت‌های اعتباری معلمان باید تخفیفات و تسهیلات را در نظر گرفت. به‌عنوان مثال اگر قرار است معلمی با کارت اعتباری خرید کند باید جدا از تخفیف فروشگاه، تخفیفی را هم بانک برروی کارت اعتباری در نظر بگیرد تا معلمان از سود کارت اعتباری بهره‌مند شوند و از سوی دیگر کارمزد استفاده کارت‌های اعتباری باید بسیار ناچیز باشد. تهران نیوز/

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.