کد خبر : 31547 / /
/

ترافیک| ترافیک شهری

آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی جاده ها| مردم از این جاده ها تردد نکنید

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از ترافیک نیمه‌سنگین در دو محور غربی تهران و بارش برف و باران در جاده‌های شش استان کشور خبرداد.

آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی جاده ها| مردم از این جاده ها تردد نکنید

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی حاکم بر جاده‌های کشور گفت:‌ برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه هستیم همچنین بارش برف نیز در برخی از محورهای استان‌های کردستان، چهارمحال و بختیاری و همدان گزارش شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی از بارش برف و باران در ۱۰ استان کشور گفت: از امروز تا روز شنبه احتمال بارش برف و باران در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اصفهان، همدان و کرمانشاه وجود دارد و از این رو لازم است که رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کرده و ضمن پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز فاصله طولی مناسب را نیز با خودروی مقابل خود حفظ کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود:‌ در شرایط زمستانی لازم است که رانندگان حتما تجهیزات زمستانی و به خصوص زنجیرچرخ نیز به همراه داشته باشند. پربودن باک خودرو در آغاز سفر و همراه داشتن موادغذایی کافی و لباس گرم نیز از دیگر مواردی است که برای سفر در ایام زمستان توصیه می‌شود.

شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: برابر گزارش‌های دریافتی در حال حاضر شاهد ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قزوین – کرج – تهران حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک و آزادراه تهران – کرج - قزوین محدوده مهرشهر هستیم. تردد در دیگر محورهای مواصلاتی به آرامی در جریان است و هیچ مشکل و گره ترافیکی خاصی گزارش نشده است.

وی درباره میزان ترددهای جاده‌ای‌نیز گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار در شبانه ‌روز گذشته تردد در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۳.۳ درصد افزایش داشته است. اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار صورت گرفته است. محورهای دارای بیشترین تردد در ۲۴ ساعت گذشته نیز به ترتیب آزادراه کرج - قزوین، آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران - کرج،  آزادراه قزوین - کرج و آزادراه تهران - ساوه را شامل می‌شود. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محورهای دارای ممنوعیت یا محدودیت تردد نیز گفت:‌ محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. همچنین محورهای ریگان – ایرانشهر، محور جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه - تویسرکان، لاسم - ارجمند،  وازک - بلده،  سروآباد – پاوه و سی‌سخت - پادنا نیز تا اطلاع‌بعدی مسدود است.

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.