کد خبر : 28457 / /
/

سارق خنگ با رد اثر انگشت و خالکوبی اش کار دست خود داد! | سارق چه اتهاماتی را مرتکب شده بود؟

اثر انگشت و خالکوبی روی گردن سارق راز سرقت‌های این مرد عنکبوتی از خانه‌های غرب تهران را فاش کرد.

سارق خنگ با رد اثر انگشت و خالکوبی اش کار دست خود داد! | سارق چه اتهاماتی را مرتکب شده بود؟

12 مرداد امسال  زن جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت خانه‌اش خبر داد. پس از این تماس بلافاصله  تحقیقات کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت آغاز و در تحقیقات اولیه و بازرسی از خانه ویلایی مشخص شد سرقت به شیوه تخریب در ورودی صورت گرفته و 200 میلیون تومان طلا به سرقت رفته است.

کارآگاهان در بررسی خانه اثر انگشتی به دست آوردند که در سیستم پلیس نشان می‌داد متعلق به سارق سابقه‌داری به نام ارشیا است. متهمی که چندین‌بار به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو بازداشت شده بود.

خالکوبی و رد چاقو

با شناسایی هویت سارق  مأموران به سراغ ارشیا رفتند اما متهم مخفیگاهش را تغییر داده بود. در ادامه تحقیقات مرد ورزشکاری با پلیس تماس گرفت و از سرقت 300 میلیون تومانی اموال خانه‌اش خبر داد و گفت: من قهرمان سابق بوکس کشور هستم. امروز برای انجام کاری خانه را ترک کرده بودم اما زمانی که به خانه برگشتم با در ورودی خانه که تخریب شده بود مواجه شدم بعد از اینکه داخل خانه رفتم متوجه شدم  سارقان حدود 300 میلیون تومان طلا سرقت کرده‌اند.

در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته محل سرقت این بار تصویر سارق به دست آمد.گرچه متهم صورتش را پوشانده بود اما قسمتی از گردن او که تصویر خالکوبی خاصی داشت و اثر زخم چاقو روی گردنش دیده می‌شد‌ در فیلم نمایان بود. با توجه به شیوه و شگرد سرقت، این احتمال مطرح شد که سرقت‌ها توسط ارشیا انجام شده و  این فرضیه زمانی تأیید شد که تصویر متهم مورد بررسی قرار گرفت و خالکوبی و رد چاقوی روی گردن ارشیا نیز دیده شد.

بدین‌ترتیب تلاش برای دستگیری سارق ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس موفق شدند او را شناسایی و دستگیر کنند. متهم  که ابتدا منکر سرقت‌ها بود زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد به سرقت‌های سریالی خانه‌های غرب تهران با همدستی پسر جوانی اعتراف کرد. با اعتراف ارشیا، به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت او در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شد. تحقیقات در رابطه با جرایم احتمالی متهم جوان و دستگیری همدستش ادامه دارد.

گفت‌وگو با سارق عنکبوتی

شیوه سرقت‌هایت به چه شکل بود؟

با همدستم در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و خانه‌هایی را که چراغشان خاموش بود انتخاب می‌کردیم. همدستم نقش زاغزن را داشت و من با تخریب قفل در ورودی وارد خانه‌ها شده و سرقت را انجام می‌دادم.

چه وسایلی را سرقت می‌کردی؟

تخصص من سرقت طلاست، به غیر از طلا هیچ چیز دیگری سرقت نمی کردم چون سبک است و راحت حمل می‌شود و بازار خریدش هم بهتر است.

خانه‌های محل سرقت در طبقات بالا بوده چطور به آنجا می‌رفتی؟

من از دیوار راست بالا می‌روم.  خودم را از دیوار طبقه پایین مثل عنکبوت به طبقه بالا می‌رساندم و حدود یک یا دو متری را هم می‌توانم بپرم.

مواد هم مصرف می‌کنی؟

اگر مواد مصرف نکنم که نمی توانم سرقت کنم. من قبل از هر سرقت قرص‌های توهم‌زا مصرف می‌کنم، با خوردن قرص‌ها سرعت عملم بیشتر می‌شود. اصلاً بالا رفتن از بالکن‌ها و پریدن مثل عنکبوت به خاطر مصرف این قرص‌ها است که سرعت عمل را زیاد می‌کند.

با طلاهای سرقتی چه می‌کردی؟

سهم همدستم را می‌ دادم و بقیه را می‌فروختم و خرج مواد و لباس می‌کردم. گاهی هم خودروهای لاکچری اجاره می‌کردم و در خیابان با آن می‌گشتم.

سابقه داری؟

چندین بار به خاطر سرقت منزل و لوازم داخل خودرو بازداشت شده‌ام و آخرین بار هم سه ماه قبل بود که از زندان آزاد شدم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.