کد خبر : 28437 / /
/

محمود پاک نیت | محمود پاک نیت و هانا نوه اش

هانا پاک نیت زیباترین دختر ایران شد | هانا پاک نیت نوه بازیگر معروف محمود پاک نیت است! + عکس های هانا

عکس از هانا پاک نیت که با استایل پاییزه به استقبال این فصل رفته در اینستاگرام مورد توجه مخطابین قرار گرفته است.

هانا پاک نیت زیباترین دختر ایران شد | هانا پاک نیت نوه بازیگر معروف محمود پاک نیت است! + عکس های هانا

محمود پاک‌نیت، از سال ۱۳۴۸ در زمینهٔ تئاتر شروع به کار کرد. محمود پاک نیت در ۵۲ نمایش حضور یافت. محمود پاک نیت از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت. محمود پاک نیت با مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری و پشت کوه‌های بلند به محبوبیت دست یافت. محمود پاک نیت در سریال یوسف پیامبر در نقش یعقوب پیامبر ایفای نقش کرده‌است. 

محمود پاک نیت

محمود پاک نیت

محمود پاک نیت

محمود پاک نیت

بیوگرافی محمود پاک نیت بازیگر سینما و تلویزیون

نام:محمود

نام خانوادگی:پاک نیت

تاریخ تولد:1331/10/10

محل تولد:کازرون شیراز

تاهل:متاهل

همسر:مهوش صبر کن(بازیگر)

زندگی شخصی محمود پاک نیت

محمود پاک نیت متولد دهم دی ماه 1331 در کازرون و اصالتا شیرازی میباشد. تولد ایشان در محدوده زمانی اتفاق افتاده است که پدرشان به دلیل اقتضای شغلی به یکی از شهرهای نزدیک شیراز به نام کازرون منتقل شده بودند.

 

پاک نیت: سال 56 در تئاتری به نام شاتره با خانمم آشنا شدم، شاتره گیاهی است که برای بیماران گرمازده بسیار مفید است و دمای بدن آنها را پایین می آورد من و همسرم آنجا با هم، همبازی بودیم من نقش پسر کارگر را بازی می کردم و همسرم نقش شازده خانم رو ... تو همون تئاتر بود که یک دل، نه صددل عاشق ایشان شدم و بعد از دوسال هم ایشان جواب مثبت به ما دادند و ما زندگی مشترک مان را شروع کردیم.

صبرکن: من اون موقع فقط 18 سالم بود و به تنها چیزی هم که اصلا فکر نمی کردم، ازدواج بود، به همین خاطر هیچ ملاک خاصی نداشتم، اما عشق و علاقه ما به همدیگه باعث شد که باهم ازدواج کنیم.

محمود پاک نیت

زندگی کاری محمود پاک نیت

محمود پاک نیت، از سال 1348 در زمینهٔ تئاتر شروع به کار کرد و در 52 نمایش حضور یافت. وی در سال 1352 به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. از سال 1367 به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و موفق به اخذ درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید.

محمود پاک نیت در سریال پشت کوه های بلند

او با بازی در سریال روزی روزگاری به خوبی دیده شد و به شهرت زیادی دست یافت.

پاک نیت از سال 70 در سریال های تلویزیونی مشغول فعالیت شد و تقریباً 52 تئاتر بازی و 13 نمایش کارگردانی کرده است. بازی زیبا و قوی ااو در سریال پس از باران توجه همگان را به خود جلب کرد.

در سریال یوسف پیامبر در نقش حضرت یعقوب ایفای نقش کرده است. 

پاک نیت پس از هنرنمایی در سریال شهرزاد و نفس گرم در سال 1395 در سریال پریا به ایفای نقش پرداخت.

محمود پاک نیت

راز ۴۰ سال زندگی بادوام محمود پاک نیت و همسرش 

باگذشت سال‌ها هنوز هم نقش حسام‌بیک، خان بزرگ سریال «روزی روزگاری» با تکیه‌کلام‌های زیبا و به‌یادماندنی در خاطره همه ایرانی‌ها باقی‌مانده است؛ حسام‌بیکی که «محمود پاک‌نیت» آن را بازی کرد.

۳ سال بعد در سریال پرمخاطب «پدرسالار» بازی متفاوت او را دیدیم و تحسین‌اش کردیم؛ اما بازی او در نقش ارباب‌سالاری سریال «پس از باران» او را به اوج محبوبیتش رساند. البته این‌ها شروع تازه‌ای برای او رقم زد و با هنرنمایی منحصربه‌فردش در نقش حضرت‌یعقوب (ع) در سریال یوسف‌پیامبر (ع) توانمندی‌های خود را بار دیگر به رخ کشید.

در این میان از نقش کلیدی و مهم او در سریال «شهرزاد» هم نمی‌توان ساده گذشت، اما موفقیت‌های هنری پاک‌نیت را که کنار بگذاریم به بیش از ۴۰ سال زندگی مشترک بی‌حاشیه او با بازیگری از جنس خودش خواهیم رسید.

محمود پاک‌نیت و «مهوش صبر کن» زوجی موفق هستند که سال‌ها در کنار یکدیگر با آرامش و بدون جنجال‌های بازیگران امروزی به زندگی خود وفادار مانده‌اند.

گاهی در کنار هم بازی‌های به‌یادماندنی‌ای از خود به یادگار گذاشته‌اند و گاهی هم به تنهایی هنرنمایی کرده‌اند. به بهانه پخش سریال «حکایت‌های کمال» و بازی پاک‌نیت، سراغ این زوج رفتیم و پای صحبت‌های خودمانی و دلنشین آن‌ها نشستیم.

اجازه بدهید برای سؤال نخست از زندگی مشترکتان بپرسیم. شما حدود ۴۰ سال است که در کنار یکدیگر با کمترین حاشیه زندگی می‌کنید. زندگی هنری‌تان تأثیری در زندگی شخصی‌تان داشته است؟

پاک‌نیت: بی‌تردید زندگی هنری در زندگی شخصی ما تأثیر گذاشته است؛ چراکه ما هر دو همکار هستیم و همدیگر را بهتر درک می‌کنیم. به‌هرحال کار ما مشکلات خاص خودش را دارد. برای مثال ساعت کاری نامحدود در طول شبانه‌روز و بازی در نقش‌های مختلف برای زوج‌هایی که همکار هستند راحت‌تر است.

اگر همسر من این موضوع را درک نکند مطمئنا مشکل پیش خواهد آمد و همین موضوع منجر به اختلاف و متأسفانه گاهی جدایی می‌شود. خوشبختانه ما، چون هر دو در تئاتر باهم آشنا شده و مشکلات تئاتر را هم به‌خوبی درک کرده بودیم در این زمینه به تفاهم رسیدیم.

شهریور امسال زندگی مشترک ما مرز ۴۰ سال را رد کرد. سال ۵۸ که ازدواج کردیم وسیله‌ای مثل موبایل نبود که ما از حال هم باخبر شویم یا در یک تئاتری کنار هم باشیم و بتوانیم هماهنگ شویم. با تمام این سختی‌ها با هم همکاری کردیم، گاهی کنار هم بازی کردیم و گاهی جدا از هم.

صادقانه می‌گویم گاهی هم خسته از کار برگشتیم و از سر عصبانیت بگومگوی کوتاهی می‌کردیم، اما هیچ‌وقت به این فکر نکردیم که این دو جمله پایان زندگی ما باشد.

صبوری و گذشت، زندگی ما را محکم‌تر کرده است. ما این ۴۰‌سال واقعاً خوب زندگی کردیم. واقعاً از زندگیمان راضی هستیم و ۲پسر، ۲عروس و ۳ نوه دوست داشتنی داریم. یکی از پسرانم در شیراز همراه خانواده‌اش زندگی می‌کند و پسر کوچک‌مان هم همراه خانواده‌اش تهران هستند. ما دائم با فرزندان و خانواده‌شان حضوری و تلفنی در تماس هستیم و از با هم بودن لذت می‌بریم.

مهوش صبرکن: من هم معتقدم که تداوم یک زندگی مشترک به گذشت و بخشش دو طرف برمی‌گردد. در دنیا ثابت شده که سختی کار تئاتری‌ها برابر با سختی کار معدنچیان است و من، چون سال‌ها در حوزه تئاتر در شیراز کار کرده بودم، با مشکلات و سختی‌های کار بازیگری آشنا بودم.

وقتی که ازدواج کردیم جوان بودیم و دوست داشتیم که مهمانی، سفر و گردش برویم، اما با شغل بازیگری، تفریح برنامه‌ریزی شده شامل حال ما نمی‌شد. گاهی جمعه‌ها و تعطیلات رسمی هم سرکار بودیم. ولی خداراشکر خانواده‌هایمان این محدودیت‌های شغل ما را درک کرده و هیچ‌وقت دلخور نشدند. به‌خاطر این سختی‌هایی که توضیح دادم اگر گذشت چاشنی زندگیمان نبود به مشکل برمی‌خوردیم.

نکته جالب اینجاست که شما کار‌های مشترک زیادی همچون سریال‌های کهنه‌سوار، پس از باران، یوسف پیامبر (ع)، خاطرات مرد ناتمام، دخترم نرگس و... باهم داشتید. از کار‌های مشترکتان برایمان بگویید.

پاک‌نیت: وقتی باهم هستیم راحت‌تریم؛ مثلا ما الان ۳‌ماه باهم در ارومیه مشغول بازی در یک فیلم بودیم و برای هر دوی ما خیلی خوب بود. به همین‌خاطر من هیچ پیشنهاد بازی در خارج از شهر تهران را قبول نمی‌کنم مگر اینکه براساس ضابطه و توانمندی‌های همسرم او هم در کنارم بازی کند.

سال‌ها قبل این پیشنهاد‌ها را قبول می‌کردم. برای مثال برای بازی در سریال پدرسالار من ۸‌ماه تهران بودم و همسرم با ۲ بچه در شیراز مانده بود. آن زمان مهوش با اینکه کار تئاتر انجام می‌داد سرگرم بچه‌ها بود، اما حالا هر دو فرزندمان ازدواج کرده‌اند و ما تنها شده‌ایم. اصلا نمی‌توانم همسرم را تنها بگذارم.

او هم نمی‌تواند مرا تنها بگذارد، چون ممکن است اتفاقی برای ما بیفتد. این یک واقعیت است که ما دیگر پیر شده‌ایم و باید یک همدم همیشه کنارمان باشد. از طرفی به هم عادت کرده‌ایم و در کنار هم بودن برایمان شیرین است.

صبرکن:، چون اغلب در فیلم‌های مشترک با هم آفیش بودیم برای ما هماهنگی راحت‌تر بود. البته اگر با هم نباشیم هم، چون بازیگریم کارمان را انجام می‌دهیم، ولی خیلی قشنگ‌تر است که باهم باشیم و باهم بازی کنیم.

محمود پاک نیت

از بازی‌های مشترکتان خاطره‌ای دارید؟

صبرکن: یک سکانس از سریال پس از باران خیلی روی من تأثیر گذاشت که دوست دارم بازگو کنم. من خودم در آن سکانس بازی نداشتم و از دور بازی محمود را می‌دیدم. جایی که خانم کوچیک همسر خان‌سالاری رفته بود و خان به یک حالت جنون رسیده بود.

همه کارکنان خانه اربابی را جمع کرده بود، فریاد می‌کشید و بازخواست می‌کرد. خاطرم هست چنان در نقش فرو‌رفته بود و با گریه فریاد می‌کشید که من در پشت صحنه متاثر شدم، روی زمین نشستم و گریه کردم.

خانم صبرکن! شما نسبت به آقای پاک‌نیت گزیده‌تر کار می‌کنید؛ علت خاصی دارد؟

صبرکن: من خیلی به متن فیلمنامه اهمیت می‌دهم. پیشنهاد‌های زیادی به من می‌شود، اما نقش دلخواه من نیست. دوست ندارم همیشه نقش یک زن معمولی و کلیشه‌ای را بازی کنم. چون تئاتری بودم این توان را در خودم می‌بینم که بتوانم نقش‌های سخت و تأثیرگذار بازی کنم.

یکی از مشکلات فیلمنامه‌های امروزی این است که وقتی به تو کاری پیشنهاد می‌دهند فیلمنامه هنوز کامل نوشته نشده و تو اصلا نمی‌دانی پایان بازی چه می‌شود و نقش تو به کجا می‌رسد؟ همچنین این روز‌ها هم ترجیح می‌دهم بیشتر پاک‌نیت بازی کند و من امکانات رفاهی را برای او در خانه فراهم کنم.

آقای پاک‌نیت! شما نقش خان و خان‌زاده و شاه را خیلی خوب بازی می‌کنید. در خانه هم این احساس خانی و ریاست را دارید؟

پاک‌نیت: نه (با لبخند). فضای ما در خانه بسیار صمیمی است. در خانه حتی به فرزندانم می‌گویم برای اینکه صمیمی‌تر باشیم مرا با اسم کوچکم صدا بزنند. من حتی در خانه آشپزی هم می‌کنم و دستپختم حرف ندارد.

صبرکن: نه اینطور نبوده. من معتقدم وقتی بازیگر در اتاق گریم، گریم صورت خود را پاک و لباسش را عوض می‌کند باید نقش را هم همان‌جا بگذارد و در زندگی خودش باشد. اگر قرار باشد بازیگر با هر نقشی که بازی می‌کند به خانه و زندگی‌اش بازگردد زندگی به هم می‌ریزد.

البته حالا که صحبت از بازی‌های متعدد محمود در نقش خان و شاه به میان آمده بد نیست خاطره‌ای جالب تعریف کنم. همسرم علاقه زیادی به دیدن فیلم دارد و واقعا عاشقانه فیلم نگاه کرده و محو تماشای آن می‌شود.

یک‌بار خاطرم هست روی مبل سه‌نفره بزرگ به حالت نیمه‌خوابیده در حال تماشای فیلم بود و پسرم از طبقه بالا آمد و گفت بابا شاهانه فیلم تماشا می‌کنی! گویا باورت شده که شاه هستی و هنوز در نقش شاه‌عباس غرق هستی. ما همگی خندیدیم.

البته تأثیر بعضی نقش‌ها و فیلم‌های خوب در بازیگر را نمی‌توان نادیده گرفت؛ برای مثال بازی در سریال یوسف پیامبر (ص) خیلی روی محمود تأثیر گذاشت. البته به‌نظرم بهتر است خودش در این زمینه توضیح بدهد.

 فیلم شناسی محمود پاک نیت

فیلم های سینمایی پاک نیت

     (1366) گشتی ها 

    (1368) تابستان 58

    (1372) جای امن 

    (1373) آرایش مرگ

    (1374) قله دنیا 

    (1375) لاک پشت

    (1375) سرزمین خورشید

    (1376) دنیای وارونه

    (1377) مرد عوضی

    (1377) جنگجوی پیروز 

    (1377) سیب سرخ حوا

    (1377) باشگاه سری

    (1380) دعوت به شام

    (1381) صنوبر 

    (1381) بی تو تنهایم

    (1381) ایستگاه متروک 

    (1382) عاشق مترسک 

    (1384) سفر به هیدالو

    (1384) شهرآشوب

    (1387) دل شکسته

    (1388) زمهریر 

مجموعه های تلویزیونی محمود پاک نیت

    (1362) سیم حوت

    (1364) بهار بودی، تو بودی

    (1370) روزی روزگاری

    (1373) پدرسالار 

    (1374) شیخ مفید

    (1376) کهنه سوار

    (1377) فکر پلید

    (1377) چشم به راه

    (1378) هتل پیاده رو 

    (1379) روشن تر از خاموشی

    (1379) پس از باران

    (1380) شب دهم

    (1380) راز شیوا 

    (1382) وارث

    (1387) یوسف پیامبر 

    (1389) ساختمان 85 

    (1391) پشت کوه های بلند 

    (1391) خاطرات مرد ناتمام 

    (1393) خط

    (1393) هفت سنگ

    (1393) پرده نشین

    (1394) شهرزاد

    (1394) نفس گرم

     (1395) پریا

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.