کد خبر : 28367 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید امروز

قیمت پراید و 206 و رانا امروز 4 آبان گران شد | خودروهای ارزان ۲۰۰ میلیونی در راه است

محصولات ایران خودرو و سایپا امروز چهارشنبه چهارم آبان بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز در بازار آزاد خرید و فروش می‌شوند

قیمت پراید و 206 و رانا امروز 4 آبان گران شد | خودروهای ارزان ۲۰۰ میلیونی در راه است

امروز (دوشنبه 25مهر 1401) قیمت پراید در بازار اعلام شد.قیمت پراید در روزهای اخیر با کمی کاهش قیمت روبرو شد؛ هر چند که واردات خودرو به کشور، آزاد شده ولی قیمت پراید چندان تغییری نکرده است. در روزهای اخیر قیمت پراید با روندی صعودی روبرو بود و قیمت پراید به بالای 200 میلیون تومان رسیده است. طبق مشاهدات از قیمت امروز پراید، معامله‌کنندگان قیمت پراید ۱۱۱ امروز به ۲۰۵ میلیون تومان رسیدخریداران و فروشندگان در بازار خودرو منتظر نتیجه قطعی مذاکرات برجام هستند. به همین دلیل رکود بازار همچنان به صفر نرسیده و سطح معاملات خودرو پایین است.

قیمت پراید

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو است، امروز چهارشنبه چهارم آبان در بازار آزاد معادل ۳۰۹ میلیون تومان ارزش دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در خرید و فروش‌های روز گذشته با همین قیمت دست به دست می‌شد و سایر محصولات داخلی بدون تغییر قیمت نسبت به سه‌شنبه در بازار حضور دارند. رانا LX که در بازار آزاد ارزان‌ترین سواری ایران خودرو است، ۲۶۵ میلیون تومان ارزش دارد و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک که صاحب عنوان گران‌ترین محصول داخلی است، ۴۶۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. بین محصولات سایپا هم قیمت پراید صندوقدار (۱۳۱) به ۱۸۶ میلیون تومان رسیده و نسخه‌های هاچ‌بک (۱۱۱) را ۲۰۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری کردند. همچنین ساینا و کوییک دنده‌ای به‌ترتیب ۲۰۷ و ۲۰۶ میلیون تومان معامله می‌شوند.

قیمت پراید و خودرو‌های ایران‌خودرو در بازار آزاد

به گزارش فرارو، وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد الان رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش‌سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود.

پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک و پژو 2008 در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

سه‌شنبه

امروز

وانت آریسان

255 میلیون تومان

255 میلیون تومان

سمند LX

319 میلیون تومان

319 میلیون تومان

سمند EF7

346 میلیون تومان

346 میلیون تومان

سمند EF7 دوگانه‌سوز

450 میلیون تومان

450 میلیون تومان

سمند سورن ELX

302 میلیون تومان

302 میلیون تومان

دنا تیپ یک

406 میلیون تومان

406 میلیون تومان

دنا پلاس دنده‌ای توربو

477 میلیون تومان

477 میلیون تومان

دناپلاس توربو اتوماتیک

524 میلیون تومان

524 میلیون تومان

پژو 405

295 میلیون تومان

295 میلیون تومان

پژو پارس ساده

319 میلیون تومان

319 میلیون تومان

پژو 207 دنده‌ای

407 میلیون تومان

407 میلیون تومان

پژو 207 اتوماتیک

582 میلیون تومان

582 میلیون تومان

رانا LX

265 میلیون تومان

265 میلیون تومان

رانا پلاس

318 میلیون تومان

318 میلیون تومان

تارا دنده‌ای

438 میلیون تومان

438 میلیون تومان

تارا اتوماتیک

598 میلیون تومان

598 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 2

309 میلیون تومان

309 میلیون تومان

پژو 206 صندوقدار

340 میلیون تومان

340 میلیون تومان

تندر 90

505 میلیون تومان

505 میلیون تومان

تندر 90 پلاس اتوماتیک

645 میلیون تومان

645 میلیون تومان

پژو 2008

یک میلیارد و 395 میلیون تومان

یک میلیارد و 395 میلیون تومان

هایما S5

790 میلیون تومان

790 میلیون تومان

هایما S7

905 میلیون تومان

905 میلیون تومان

سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

پژو 508

دو میلیارد و 165 میلیون تومان

دو میلیارد و 165 میلیون تومان

قیمت پراید و خودرو‌های سایپا در بازار آزاد

به گزارش فرارو، پراید ۱۳۱ ارزان‌ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده‌ای و ساینا دنده‌ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود.

بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده‌ای ارزان‌ترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب می‌شود. ساینا دنده‌ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزان‌ترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو‌ها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه‌ دنده پنج‌سرعته مجهز شده‌اند.

قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد

 

خودرو

سه‌شنبه

امروز

پراید 111

207 میلیون تومان

207 میلیون تومان

پراید 131

186 میلیون تومان

186 میلیون تومان

پراید 151

174 میلیون تومان

174 میلیون تومان

پراید 151 پلاس

184 میلیون تومان

184 میلیون تومان

تیبا

198 میلیون تومان

198 میلیون تومان

تیبا 2

204 میلیون تومان

204 میلیون تومان

تیبا 2 پلاس

212 میلیون تومان

212 میلیون تومان

ساینا

 207 میلیون تومان

 207 میلیون تومان

ساینا S

217 میلیون تومان

217 میلیون تومان

کوئیک دنده‌ای

209 میلیون تومان

209 میلیون تومان

کوئیک اتوماتیک پلاس

301 میلیون تومان

301 میلیون تومان

سیتروئن C3

یک میلیارد و 360 میلیون تومان

یک میلیارد و 360 میلیون تومان

چانگان CS35

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

وانت زامیاد

330 میلیون تومان

330 میلیون تومان

کیا سراتو 2000 مونتاژی

یک میلیارد و 210 میلیون تومان

یک میلیارد و 210 میلیون تومان

آریو

540 میلیون تومان

540 میلیون تومان

شاهین

360 میلیون تومان

358 میلیون تومان

به نقل از خبرآنلاین، منوچهر منطقی امروز در نشستی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در حال حاضر با گذشت ۷ ماه از سال جاری اخیرا آیین نامه واردات خودرو اصلاح و بنا به گفته وزارت صنعت روند ثبت سفارش خودرو به زودی آغاز می شود اما با توجه به اینکه طرح استیضاح وزیر صنعت مطرح است آیا بازار شاهد آغاز واردات خودرو خواهد بود یا اجرای این موضوع به تعیین تکلیف وضعیت وزیر صنعت موکول می شود؟ گفت: از بهمن ماه سال گذشته تلاش زیادی برای تدوین آئین نامه و تصویب آن در هیأت دولت صورت گرفت که در نهایت سوم شهریور ماه امسال این موضوع ابلاغ و دستورالعمل آن تدوین شد. البته مجلس ایراداتی وارد کرد که این ایرادات هم اصلاح و هم اکنون در مرحله فرایند اجرای کار شده‌ایم و سعی می‌کنیم هر چه سریع‌تر واردات انجام شود.

شروع فروش قسطی این خودرو از فردا

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت افزود: تحولات سیاسی که ممکن است در وزارت صمت رخ دهد به موضوع واردات خیلی مرتبط نیست.

منطقی با اعلام اینکه در آئین نامه اولویت با خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو است، گفت: شرکت‌هایی که قصد واردات این خودروها را دارند در اولویت قرار گرفته اند که در حال حاضر حدود ۱۰ شرکت هستند، البته خودروهای وارداتی صرفاً چینی نیستند کره‌ای و ژاپنی هم هستند.

به گفته وی، هر خودروساز باید سراغ یک برند برود زیرا در این صورت قدرت چانه زنی افزایش می یابد وقتی دو خودروساز با هم سراغ یک برند بروند سرشان کلاه می‌رود.

وی با بیان اینکه قطعاً خودروهای اقتصادی که وارد کشور می شوند قیمت اقتصادی ندارند، بنابراین فرایند توسعه و تولید خودروی اقتصادی را در داخل گذاشته‌ایم، افزود: با نرخ فعلی دلار می‌توان گفت که یک خودروی اقتصادی ۶ هزار دلار با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.

معاون وزیر صمت به ساخت داخل هم اشاره کرد و گفت: در قوانین جدید خودرو که در حال تدوین است ساخت‌داخل باید بالای ۵۰ درصد باشد و فناوری کلیدی داشته باشد تا برای تولید روش‌های مختلفی داشته باشیم.

در مجموع ۹۰ هزار خودرو وارد و با انتقال فناوری ۳۰۰ هزار خودروی اقتصادی در داخل تولید خواهد شد.

معاون وزیر صمت با تأکید بر اینکه اگر خودروهای وارداتی در بازار عرضه می‌شد قیمت سرسام آور افزایش نمی یافت، افزود: باید خودروها در بورس عرضه شوند تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکند. عرضه در بورس کنترل قیمت را بهتر می‌کند.

معاون وزیر صمت در مورد تأثیر تحریم‌ها بر واردات خودرو، گفت: برخورد با تحریم بر عهده واردکننده است و قطعاً راهی برای دور زدن آن پیدا خواهد کرد.

منطقی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر تغییرات قیمت خودرو هم گفت: قیمت خودرو از مهر ماه سال گذشته که مورد تصویب سران قوا قرار گرفت تغییری نکرده است و همه انتظار افزایش قیمت را داشتند منتهی با ارتقای تولید، کمتر کردن تنوع تولید و کاهش هزینه‌های تولید سعی شده کار را با همین قیمت‌های فعلی جلو ببریم و ضرر خودروسازان روند کاهشی داشته باشد. طبق دستور سران قوا هر سه ماه باید گزارشی از قیمت هم ارائه شود که با آغاز واردات و ایجاد فضاهای مثبت شاید بتوان در مورد قیمت خودرو تصمیم گیری کرد.

قیمت پراید

ورود ۹ خودوری جدید به بازار

به نقل از ایرنا، توکلی بیان داشت: در شهریورماه سال جاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو با تکیه بر دو مفهوم بن‌سازه‌های بومی و هم افزایی در صنعت خودرو با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برگزار شد که طی آن نقشه‌راه آینده صنعت خودرو با تکیه بر بن‌سازه‌های با کیفیت بومی به همراه نمونه محصولات به نمایش گذاشته شد؛ در این بین تمرکز بر چهار بن‌سازه کلیدی برای دستیابی به محصولات باکیفیت با مقیاس اقتصادی تولید مد نظر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در گام دوم پوست اندازی پلتفرمی صنعت خودروی کشور برای گذار از محصولات فعلی به سمت محصولات با کیفیت که ابتکار عمل تولید آنها در دست شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی باشد آغاز شد و هم‌اکنون توسط معاونت حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت به صورت هفتگی مورد پایش قرار می‌گیرد.

این مقام مسوول وزارت صمت ادامه داد: در این برنامه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان در صنعت خودروی کشور که همانا دستیابی به محصول اقتصادی باکیفیت با سازوکار اجرایی به‌روز لحاظ شده و هم اکنون مراحل طراحی و توسعه این پلتفرم توسط دو خودروساز کشور در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: در محصول اقتصادی مدنظر که با توان مهندسان ایرانی در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی انجام شده است، خودرویی با مصرف سوخت زیر پنج لیتر در صد کیلومتر طراحی شده است و البته در این خانواده محصول خودروی برقی ارزان نیز در حال طراحی و تکوین در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی دیگر است.

وی افزود: بدین ترتیب در سال آینده شاهد محصولات جدید به شرح ذیل خواهیم بود:

۱-واریانت نخست خودروی اقتصادی سایپا بر پایه پلتفرم خودروی اقتصادی مشترک سایپا و ایران خودرو

۲- خودروی ری را (کراس اور پلتفرم اختصاصی ایران خودرو)

۳- خودروی اختصاصی پارس خودرو p۹۰ بر پایه پلتفرم به‌روز شده ال۹۰ و قطعات کاملاً بومی

۴- خودروی آریای اتومات (بر پایه مگا پلتفرم اختصاصی سایپا)

۵- خودرو TF۲۱ بر پایه پلتفرم به‌روزآوری شده ایران خودرو

۶-خودروی اطلس بر پایه پلتفرم به‌روزآوری شده ایکس ۲۰۰ سایپا

۷- خودروی سهند بر پایه پلتفرم به‌روزآوری شده ایکس ۲۰۰ سایپا

۸- وانت آریسان سه منطبق بر استانداردها شرکت ایران خودرو

۹- وانت اختصاصی گروه سایپا منطبق بر استانداردها و فیس لیفت‌های محصولات جاری (مدل‌های سال) به منظور ارتقا استانداردها.

توکلی لاهیجانی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ گونه‌های مختلف بر روی پلتفرم اقتصادی مشترک سایپا و ایران خودرو مشتمل بر گونه برقی و همچنین دو محصول هاچ بک و SUV بر روی پلتفرم sp۰ عرضه خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.