کد خبر : 25491 / /
/

حوادث | حوادث اجتماعی | حوادث خانوادگی

آمار بد خودکشی در مدارس ایران!

مدیر آموزش و پرورش نیشابور این مسئله را فاش کرد!

آمار بد خودکشی در مدارس ایران!

مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: هرسال آزمونی از دانش‌آموزان در حوزه سلامت روان انجام گرفته می‌شود و یک غربال‌گری صورت می‌گیرد و در صورت وجود ناهنجاری به مشاوران ارجاع داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی و پیامدهای کرونایی با آسیب های جدیدی مواجه شده ایم اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۱۹ مورد اقدام به خودکشی ناموفق در بین دانش‌آموزان نیشابور ثبت شد که هیچ کدام منجر به فوت نشد و پنج مورد آن مربوط به مسائل خانوادگی و مابقی به صورت نمایشی و برای گرفتن امتیاز بوده و بیشتر این‌موارد در مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم بوده است که باید در این راستا  نقش تربیتی معلمان پررنگ تر شود.  

 مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: احداث مدرسه وکیلی ۱۰۰ به عنوان بزرگترین مدرسه ایران با ۱۶هزار مربع زیربنا و اعتبار اولیه ۶۰میلیارد تومان آغاز شده و بزرگ‌‌ترین قرارداد خیرین مدرسه ساز کشور در نیشابور با اعتبار ۶۰۰میلیارد تومان برای ساخت ۱۴۳ مورسه در نیشابور منعقد شده و نیشابور در شاخص توسعه متوازن حدود یک درصد از شاخص استان جلوتر است.

کلیدی گفت: توسعه فضای مدرسه آموزشی متوسطه در روستاها برای ارتقای نرخ پوشش تحصیل و گذر تحصیلی در دستور کار قرار دارد و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش پرورشی معلمان باید احیا شود و برگزاری کارگاه های توانمند‌سازی در دستور کار قرار دارد و امسال شعار «روز اول، کلاس اول» برای آغاز سال تحصیلی انتخاب شده است.

وی افزود: آموزش‌ و پرورش نیشابور ۴۸درصد کمبود نیرو دارد و در این چارچوب یک هزار و ۹۴۸نیرو و ۸۸۱ کلاس کم دارد همچنین در نیشابور ۵۹ مدرسه فرسوده با ۳۲۳ کلاس درس و ۶هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز و ۲۵ هزار و ۸۴۰ متر مربع زیربنا وجود دارد که از این تعداد ۱۱مورد شهری و مابقی روستایی است.

کلیدری گفت: ۴۵۳ مدرسه دولتی و ۶۴ مدرسه غیردولتی و ۱۹ مدرسه هیات امنایی در نیشابور وجود دارد و پارسال ۸۰هزار دانش‌آموز در نیشابور مسغول تحصیل بودند و ۲هزار دانش‌آموز جدید برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود و میانگین سرانه ورزشی دانش‌آموزشی در نیشابور ۲۱صدم درصد و میانگین استان ۲۲درصد است.  

وی اظهار کرد:  پارسال در آموزش‌وپرورش نیشابور ۲۸ طرح هم‌زمان به بهره‌برداری رسید و امسال۱۸۳ کلاس درس در قالب ۴۵ طرح با اعتبار ۶۴میلیارد تومان در ۸ال اجرا است و ۱۶مدرسه در نیشابور نیازمند گازرسانی است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.