کد خبر : 24960 / /
/

قیمت خودرو | خرید خودرو | هزینه خودرو

قیمت خودرو امروز باز هم کاهش داشت!

قیمت خودرو امروز در بازار چگونه بود؟!

قیمت خودرو امروز باز هم کاهش داشت!

بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده و پیش‌بینی قیمت خودرو کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت خودرو در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت خودرو  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت خودرو طرح قرعه کشی راه اندازی شد به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت خودرو در بازار دوباره دچار نوسان باشد.  قیمت خودرو صفر داخلی در روز 25 مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز 30 مرداد 1401

بر اساس آمار و قیمت روزانه خودرو در سایت کارنامه ، قیمت خودرو صفر داخلی امروز یکشنبه ۳۰مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است: پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۴میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون با قیمت ۵۰۵ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۷ میلیون تومان رسید.

پیش بینی بازار خودرو

به گزارش خبر آزاد، به نقل از خبرآنلاین، بازار خودرو هفته اول مردادماه با افت قیمت به پایان رساند.

در حالی بازار خودرو در هفته اول مردادماه در سراشیبی قیمتی قرار گرفت که هنوز خریداران ترجیح می‌دهند برای خرید خودرو دست نگه دارند.

عنوان قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)

البته به نظر می‌رسد تامل متقاضیان خودرو در بازار بیشتر به دلیل نبود قدرت خرید و قیمت‌های بالای خودرو است.

با این حال، برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این کاهش قیمت، به دور جدید قرعه کشی وزارت صمت و از سوی دیگر صحبت‌های مطرح شده در خصوص نهایی شدن واردات ارتباط دارد.

همچنین فعالان بازار ارز عنوان می‌کنند شرایط تورمی کشور و آینده مبهم برجام به گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار داشت شرایط کنونی تغییر محسوسی چه از طرف عرضه و چه از طرف تقاضا داشته باشد.

برخی از فعالان بازار عنوان می‌کنند که در روزهای گذشته میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافت و عرضه و تقاضا مقداری در حالت تعادلی قرار گرفت. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند کاهشی در بازار خودروی کشور ادامه داشته باشد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر در بازار خودرو سمند ال‌ایکس مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۱۰ میلیون تومان، پژوپارس مدل ۱۴۰۱ حدود ۳۷۵ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در حدود ۳۰۰ میلیون قیمت دارد.

همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان، رنو تندرپلاس اتوماتیک ۶۴۰ میلیون تومان و دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۴۰۷ میلیون تومان به فروش می‌رود.

اختلاف قیمت خودروها با بازار چقدر است؟

اما اختلاف قیمت این خودروها در کارخانه و بازار چقدر است؟ قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ، ۱۵۰ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان است. در حال حاضر این خودرو در بازار، ۲۹۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت کارخانه‌ پژو پارس سال، ۱۶۵ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان است و در بازار جدود ۳۰۹ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته در کارخانه، ۳۱۸ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان است. اما پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای، که شاید نزدیک‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو باشد، در بازار حدود ۵۶۶ میلیون تومان است.

قیمت کارخانه‌ای تارا اتوماتیک، ۴۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان است. در حالی که این خودرو در بازار، ۵۹۳ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین قیمت کارخانه دناپلاس توربو شارژ اتوماتیک، ۳۹۸ میلیون و ۲۲۹ هزار تومان است. اما این خودرو در بازار، ۵۰۴ میلیون تومان قیمت دارد

به عبارتی اختلاف قیمت این خودروها با بازار بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است.

واکنش‌ها به اختلاف قیمت خودروها

در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را نسبت به طرج فروش ایران خودرو می‌خوانید.

«از جیب سهام دار بدبخت توزیع رانت میشه، جالبه.»

«عالیه منم میخوام ثبت نام کنم.»

«انشالله اسممون دربیاد۲۰۷خیلی گرونه فقط ۲۰۶٫»

خطا در سامانه تخصیص خودرو

از سوی دیگر برخی از متقاضیان شرکت در قرعه‌کشی ایران خودرو می‌گویند سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خطا می‌دهد و امکان ثبت‌نام ندارند.

«من از دیروز دارم تلاش میکنم ثبت نام کنم ولی همش میگه کدملی اشتباه. در صورتی که درست وارد میکنم. کلا سر کاریم.»

«کسی تونسته ثبت نام موفقی انجام بده؟ سایت که همش خطا میده.»

«کسی هم تونست تو این سامانه چیزی ثبت کنه؟ من که از عصر دارم ثابت میکنم که ربات نیستم.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.