کد خبر : 23264 / /
/

قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/| روند کاهشی قیمت طلا پایدار می‌ماند؟

قیمت‌ها در بازار دلار، طلا و سکه امروز کاهشی بود. با وجود این سکه همچنان در سطح ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد. پیش‌بینی‌ها از بازار طلا و سکه چیست؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/| روند کاهشی قیمت طلا پایدار می‌ماند؟

قیمت طلا و سکه در بازار در نوسان شدید به سر می برد. قیمت طلا و سکه در بازار از عوامل مختلفی تاثیر می‌پذیرد. قیمت طلا و سکه از اواسط مرداد به بعد روند افزایشی داشته است. قیمت طلا و سکه شدیدا متاثر از نرخ ارز است. قیمت طلا و سکه همچنین تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی روز نیز قرار می‌گیرد.

قیمت طلا

با وجودی که بازار دلار، طلا و سکه روز گذشته را افزایشی پشت سر گذاشتند، امروز قیمت‌ها کاهشی بودند. به گونه‌ای که دلار به سطح پایین‌تر بازگشت. همین عامل باعث شد یا وجود روند اندکی صعودی قیمت اونس، قیمت طلا و قیمت سکه در بازار ایران نزولی باشد.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز با اختلال مواجه بود اما بر اساس اعلام سایت شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. روز گذشته طلا در محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هم معامله می‌شد اما تا سطح یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

در بازار سکه نیز قیمت‌ها امروز نوسانی بود. قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه کاهشی است و اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان معامله می‌شود. روز گذشته نرخ سکه به ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نیز رسید. امروز اما تا حدود ۱۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان نیز کاهش یافت. اقتصادنیوز در مورد بازار سکه نوشت: «فاصله زیاد ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی باعث شده سکه‌بازان با احتیاط بیشتری نسبت به خرید و فروش سکه اقدام کنند.»

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر با وجود تعطیلی بازارها در برخی سایت‌ها افزایشی است و با قیمت ۱,۷۲۷ دلار معامله می‌شود.

طلا و سکه

روند قیمتی طلا و سکه امروز کاهشی بود.

مطالعه بیشتر:

 تداوم روند کاهشی قیمت طلا/ قیمت طلا و سکه، ۲ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی‌ها از قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. اما به نظر می‌رسد امروز بازارساز توانسته است تا حدودی روند افزایشی روز گذشته در بازار ارز را کنترل کند. آیا این شرایط ادامه می‌یابد؟

بروز حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: مسائل بینادی و بی‌انظباطی‌های مالی در اقتصاد کشور و رشد نقدینگی عامل اصلی تورم است. افزایش تورم نیز عامل اصلی بالا رفتن قیمت‌ها در همه بازارها از جمله طلا و سکه محسوب می‌شود.

او می‌افزاید: با وجود این سیاستگذار مالی در ۵۰ سال اخیر به اشتباه تلاش کرده است که معلول ماجرا یعی قیمت‌ها را کنترل کند. دلار و طلا نیز همیشه جز اولویت‌های بازارساز بوده‌اند.

آهن پرایس؛ تجربه خرید مطمئن آهن آلات ساختمانی و صنعتی

آهن پرایس؛ تجربه خرید مطمئن آهن آلات ساختمانی و صنعتی

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌دهد: جامعه به دلار به عنوان شاخصی از شرایط اقتصادی کشور نگاه می‌کند. به همین دلیل سیاستگذار همواره تلاش کرده است، رشد قیمت دلار را کنترل کند. نتیجه آن نیز کنترل دستوری و سرکوب نرخ ارز بوده است.

حق‌شناس توضیح می‌دهد: در مقاطع مختلف، گاهی دست دولت‌ها به دلیل فرایند روان‌تر فروش نفت برای اجرای این سیاست بازتر بوده، اما در مواقع دیگر شدت تحریم‌ها چالش‌هایی را ایجاد کرده است. در عین حال، هر زمان که سیاستگذار مالی منابع مالی کافی را برای اجرای سیاست سرکوب قیمتی ارز در اختیار داشته، قیمت دلار را به زیر ارزش ذاتی آنها رسانده است.

معامله دلار، سکه و طلا، زیر ارزش ذاتی خود

او می‌گوید: امروز قیمت دلار و طلا در بازار، کمتر از ارزش ذاتی آنهاست. در این میان، حباب بازار طلا و سکه را در واقع می‌توان نشانگری برای بازار ارز در نظر گرفت. در واقع این حباب، شاید در حال انعکاس قیمت واقعی دلار باشد.

این کارشناس بازارهای مالی می‌افزاید: در عین حال، قیمت دلار، بسیار تابع مذاکرات هسته‌ای و اخباری است که در این زمینه منتشر می‌شود. مباحث چند وقت اخیر چندان مثبت نبوده‌اند. این موضوع می‌تواند در روزهای آینده، قیمت دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

حق‌شناس توضیح می‌هد: اگر اخبار امیدوارکننده‌ای در حوزه برجام منعکس شود، سیاستگذار با توجه با جو مثبتی که در این زمینه شکل می‌گیرد، به سرکوب قیمت دلار ادامه می‌دهد. اما اگر روال کنونی همچنان حفظ شود و اخبار چندان امیدوارکننده نباشند، قیمت دلار به سمت ارزش ذاتی خود و کانال‌های بالاتری از قیمت‌های فعلی حرکت می‌کند.

مطالعه بیشتر:

 پیش‌بینی قیمت دلار ۳ مرداد/ماجرای صف دلار خیابان فردوسی چیست؟/ تب فروش دلار بالا گرفت؟

رشد احتمالی دلار، بیشتر از طلا

او می‌گوید:بازار طلا و سکه نیز تابعی از قیمت‌ دلار هستند. البته شاید افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی، به اندازه رشدی نباشد که در صورت انتشار اخبار منفی از مذاکرات در بازار دلار رخ می‌دهد. چرا که اونس جهانی در مدت اخیر ریزش‌هایی را تجربه کرده است. از آن سو قیمت سکه، امروز هم حباب دارد.

حق‌شناس می‌افزاید: با وجود این، در مرداد امکان حرکت قیمتی رو به بالا، در بازار دلار و در حد کمتری در طلا و سکه وجود دارد. اگر مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد، سیاستگذار به سرکوب قیمتی در هر سه بازار ادامه می‌دهد.

او تاکید می‌کند: این سیاست اشتباه است و در تنها در کوتاه یا میان‌مدت می‌تواند موثر باشد. اما با توجه به داده‌های کلان اقتصادی از جمله رشد نقدینگی و نرخ تورم، هر گونه سرکوب قیمتی در درازمدت امکان‌پذیر نیست.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.